Tagpap på betontag

Hej,

Vi har netop købt hus hvor der er en garage med beton tag. Desværre er det utæt enkelte steder og jeg tænker derfor at lægge noget selvkløbende tagpap på, som jeg vil sømme fast.


Men hvordan sømmer jeg det fast direkte i betontaget? :)


Mvh

Caspar

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pappet skal ikke sømmes fast, men brug typen af tagpap med tjære på og brænd det fast.

Betonen bør være tør først...


Vi prøver igen, i morgen --

Du kunne jo også prøve at spørge en tagdækker, hvad hans pris er.

Materialerne er jo ikke helt billige, så det skulle jo helst virke første gang..  

Så måske de sidste kr. er givet godt ud, til at få en tagdækker på sagen ?


Vi prøver igen, i morgen --

De ville have 450 + moms pr. Kvadratmeter. Synes jeg er lidt dyrt. 

Det er dyrt og få lavet paptag men hvis ellers underlaget er iorden holder det i mange år. Hvis du ved hvor hullet er kan det evt limes med tagtæt ikke den bedste løsning men det kan virke


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce

Hvis taget ikke har for meget hældning, så det er til at færdes deroppe, kunne du overveje selv at brænde tagpap på. Det er ikke særligt svært. Hvis underlaget er i orden kan en to-lags løsning holde i op mod 50 år!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du kunne også prøve bare at tjære taget og strø skiffer. Det er jo trods alt kun en garage.


Elektronikteknikeren

Tak for svar Tror jeg prøver noget tagtæt til at starte med. og så får lagt noget tagpap til sommer fx. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis