Meget ustabil letbetonvæg

Hej folkens..

Væggen mellem de 2 døråbninger er kun 75mm og gået helt fra hinanden i limningen.
Min datter ville med et let karatespark kunne nedlægge væggen uden de store problemer.

Jeg skal have lukket dørhullet i højre side, men bevare døren til venstre. Væggen er ikke bærende men sandsynligvis stabiliserende. (Forestiller jeg mig..) Loftet i mellemgangen skal også ned.

Hvad vil den bedste fremgangmåde være?

Thomas.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ulrik123
Ulrik123
167 6000

Har du limet den sammen med det rigtige lim? Det ser jo ud til det er samlingerne der svigter, den rigtige H+H lim er jo stærkere end elementerne.

Hvis jeg var dig enten lave det om ellers kan du pudse den med Net armering Weber 280 + net.

Lillevoksen
Lillevoksen Trådstarter
48 2605

Vi har netop købt huset og er ved at renovere.

Jeg tror at det er den originale væg fra 1963, vi fjernede hessian og pudset faldt med af, som på de fleste andre vægge. 

Jeg overvejede at reparere den med Weber 280 og smide gipsplader på. Jeg overvejede også at pille hele skidtet ned og bygge gipsvæg med træskellet op istedet. 

Hvad syntes I?

Annonce
Annonce
uldal
uldal
6694 6500

Når det ene dørhuller skal lukkes, ville jeg vælte vægstumpen og bygge en ny i gips med isolering mellem.

Fibergips-væg er et lige så godt forslag, men jeg ville mure op med nye 100mm gasbeton med det rigtige h+h lim.

Jeg tror det er sandsynligt, at spærene hviler på de mure. Og af erfaring ved jeg at man bliver træt af at have fjernet en væg når man ser at det nye flotte hvide gipsloft slår revner som tiden går.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lillevoksen
Lillevoksen Trådstarter
48 2605

Ja det bliver jo nok noget med en ny gasbetonvæg. Så får jeg også prøvet det.

Tak for hjælpen drenge..

Annonce
Stigmand
Stigmand
379 2300

Se her https://ing.dk/artikel/gammelkendte-fejl-rammer-nyt-porebeton-byggeri-223548

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Lille malekabine
    Lav-Hobby (læst 744 gange)
  2. Kan (og må man evt. selv?) Skifte denne stikkontakt?
    Lav-Hus (læst 194 gange)
  3. hvide hår i mit toilet?
    Lav-Hus (læst 11367 gange)
  4. Øverste eller nederste rem i vatter
    Lav-Hus (læst 246 gange)
  5. Til dig med det nye hus ? !
    Lav-Hus (læst 332 gange)
  6. Anneks
    Jura, reglementer og krav (læst 162 gange)
  7. Hul på ydervæg i kælderen
    Lav-Hus (læst 310 gange)
  8. Bil ikke brugt i 1½ år.
    Lav-Bil (læst 1429 gange)
  9. Placering af teknikrum
    Lav-Hus (læst 189 gange)
  10. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 33358 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med