Genvex - Erfaringer og gode råd

Hej Alle,


Jeg skal til at lave genvex og har tænkt mig at købe et anlæg igennem igennem en online side som kan sælge hele pakken.

Ville lige hører om nogen havde nogle gode erfaringer at dele :)? mest mht. montering.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et par stykker:

-Vær omhyggelig med isoleringen rundt om rør og gerne godt med isolering omkring.

- Placer aggregatet så det er nemt at skifte filtre og komme til aggregatet fra så mange sider som muligt. Så er det nemmere at udskifte reservedele.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og placer den på lyddæmpende underlag. f.eks. 

En plade oven på spær, efterfulgt af 50 mm hård rockwool og så et passende antal fliser ovenpå. Medfølger der så vibrations dæmpere, kan du ikke gøre det bedre. Alle 4 Rør afgange skal være fleksibel 50 - 100 mm  længde så vibrationer ikke overføres til bygningsdele, ligeledes skal du have lyddæmpere på de 2 rør som kommer ind i huset. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

samme som de andre - husk grundig isolering på rør, hvis anlægget sider i opvarmet rum er det de 2 rør som går ud til det fri du skal isolere, hvis det sider i uopvarmet run er det de 2 rør mod huset som skal isoleres.

mit genveks sider i delvist opvarmet isoleret rum og her var afgangsrør ikke isoleret og rummet blev om vinteren iskoldt da afgangsrør så virkede som en kold radiator - isolering på afgangsrør hjalp og rummet er igen varmt og rør mod huset taber ikke varmen ved at gå gennem rummet


husk også at et genveks smider meget vand - specielt når der er gæster og om vinteren

mit kan smide op til 4 liter på en dag så afløb er vigtigt og selve genveks boksen skal være hævet for st give plds til vandlås + fald

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis