Stikkontakt på badeværelse

Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål omkring placering af stikkontakt i forhold til håndvask. Udfra hvad jeg har læst (og måske forstået korrekt) så skal der være 60 cm fra armaturet til stikontakten - er det stadig gældende i forhold til DS/HD 60364?


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er jeg ikke så godt inde i 60364 endnu. Men fra SB kunne du jo godt, sætte en stikkontakt ved siden af en almindelig håndvask. Der var det kun bruseren du skulle tage højde for. 120cm fra bruseren så var du jo zone 3, hvor du måtte montere ip x0 materiel, så som fuga.

Ved ikke om det lige kan bruges, da jeg som sagt ikke er inde i 60364 endnu.   


Ikke i forhold til SBEI. Ved ikke hvor han har det billed fra. Og kan ikke se hvor gammel artiklen er. 

Så hvis du vil etablere en kontakt ved en håndvask, så gør du bare det, du må stadig gerne lave det efter SBEI til og med d. 30. Juni 2019. 

Og ellers kan du jo selv læse op på det her. kapitel 701.  God læsning. i bunden af det kapitel er de eneste gældende tegninger omkring zoner fra SBEI

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=25862

Det er nok i 701.35 du skal læse hvis vi taler om almindelige private badeværelser´, og der står der ikke nogen restriktioner omkring håndvask.

 kapitel 702 omhandler svømmebassiner


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selvom dette er et gds forum, skal du have en installatør til at etablere en ny stikkontakt. Og han ved, hvor stor afstanden skal være. Alt andet rammmer dig, når du sælger hus/lejlighed.


 

ev elmand skrev den 13-01-2019 21:54:42

Det er nok i 701.35 du skal læse hvis vi taler om almindelige private badeværelser´, og der står der ikke nogen restriktioner omkring håndvask.

 kapitel 702 omhandler svømmebassiner

 Rettelse 701.53!


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis