Miele vaskemaskine w3245 - tager aaaalt for lang tid

Min Miele er vel 5-7 år gammel. Har fungeret stort set problemfrit i flere år. For nogle år siden skiftede jeg selv varme-legeme i den (fulgte vejledning her på forum   ).

Nu har jeg i de seneste måneder oplevet, at den går i gang med vask og anfører vasketid i display til ca to timer. Når den kommer til ca 40-50 minutter sker der absolut ingenting (så vidt jeg kan se) i 30-60 minuttter. Derefter fortsætter maskinen og gør vasken færdig. 

Der er ingen alarmlamper eller andet hurlumhalløj.

Jeg tænker, at det enten kan skyldes, at varmelegemet bruger en evighed på at varme vandet op (men der er ingen tidsmæssig forskel på en 95 og 30 graders vask - "fremdrifts-uret" stopper i ca 45 minutter ved ca. 45 minutter tilbage af vask) - og det virker heller ikke rigtigt, at det først er når der er 45 minutter tilbage af vask, at den varmer vandet op. Ellers kan det skyldes, at den skal af med vandet og det bare tager enormt lang tid pga et-eller-andet.

Er der nogen med lignende erfaring eller gode råd til, hvordan jeg kommer videre med fejlsøgning?

Mvh Jan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo høre om der er " skub i " udpumpning. Der er jo et skylle program og når der kommet vand i stiller du om til udpumpe program. Kan du ikke høre vandet fosse ud, må du tage slangen af og lade det gå i en spand, for at se om der sker noget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

tak Erik - det prøver jeg. Nu har jeg mistanke om, at det faktisk er varmelegemet den er gal m... efter en kogevask 95 grader i går var tøjet koldt, da jeg tog det ud - uha uha

Jeg skiftede varmelegeme i november 2015 og synes det er utroligt, hvis det kun holder i tre år

Nå, jeg tog en masse billeder dengang da jeg skilte den ad for at få varmelegemet ud - så det er sikkert nemmere anden gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis