Udskifte ventilationsrør

Hej,

Der skal en ny ventilator op i bad. Desværre er ventilationsrøret igennem muren ikke videre rundt, nærmere ovalt. Det gør det umuligt at montere den ønskede (og allerede indkøbte) Duka ventilator.

Hvordan kommer man nemmest omkring at fjerne det gamle rør? Skære en slidt i det?

Skal det nye rør fastgøres med noget klæber eller andet?

Jeg kører selvfølgelig et 102mm hulbor igennem hullet for at rette det op, inden røret bliver monteret.


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror også vejen frem er at skære en slids på langs, evt 2.

Og så tror jeg at jeg ville lave et styr til boret inden jeg borede, centerboret hjælper jo ikke. Find en passende plade eller bredt bræt og bor igennem. Derefter placerer du pladen så hullet passer bedst muligt og skruer den fast. Så har du noget til at styre boret det første lille stykke.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Takker for input, jeg giver det et skud imorgen, og melder tilbage hvordan det ender ud...


 

Nå, med en stor bajonetklinge var det rimelig nemt at skære en slids. Så snart den slids var skåret, var røret lige til at hive ud. Hullet blev grattet af med et hulbor, så det nye rør kunne skubbes nemt ind, og det hele tilsluttet - så tak for hjælpen!



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis