Aquastop - Monteringshøjde: 30 cm

Hej

Jeg skal til at tilslutte en Bosch vaskemaskine, da den gamle er kaput.

Begge maskiner har/havde Aquastop, og den gamle var tilsluttet en kontraventil ca. 10 cm over badeværelsesgulvet.

Jeg kan ny se, at stort set alle steder hvor man tilbyder montering sammen med levering af maskiner, der står der på deres hjemmesider, at tappestedet skal være mindst 30 cm over gulvhøjde ved Aquastop.

Jeg har ikke kunne finde nogen forklaring på dette - Er der nogle der har et kvalificeret bud eller en reel forklaring på kravet om de 30 cm?

Det undrer mig lidt, da den gamle maskine blev tilsluttet af en VVS'er, i forbindelse med kontraventilen blev monteret, da der tidligere kun var en balofix, hvilket ikke var lovligt, da den ikke kunne hindre tilbageløb. VVS'er nævnte ikke noget om at hæve tappestedet.

I installationsvejledningen fra Bosch står heller ikke noget om de 30 cm - hverken i tekst eller på tegningerne.

Nogen der ved noget?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil gætte på at de 30 cm kommer af nødvendig plads hvis tilslutningen vender ned mod gulvet - f.eks. hvor der er en almindelig vandhane.


Søren O

Der er jo også den mulighed at det skal være over bundniveau i opvasker. Aqua stop og vandtilgang sidder med et rør uden på. Denne skal føre evt. vand fra utæt tilslutnings slange ind i maskinens bund, hvor der siddder føler som stopper vandtilgang og starter upumpning hvis der kommer fugt i bund af maskine.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis