Pu skum på trægulv

Jeg har været så tåbelig at komme til at få lidt PU skum på mit gulv. Jeg var ikke klar over det er sådan noget fedtet stads så havde sgu ikke dækket ordentligt af. Hvordan dælen får man sådan noget af uden at bryde hele gulvet op og smide i høvlen. Det var besværligt nok at få af fingrene 😑

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På Dana 592 dåse står der "af hærdet PU skum kan kun fjernes mekanisk eller med PU fjerner Dana 912 " 

Jeg har kun prøvet den mekaniske metode stemmejern eller slibepapir. Men det var da værd at prøve den PU fjerner.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan skrabe det af med et skarpt stemme jern. Men pas på det kan nemt lave mærker i gulvet


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej.

Du har garanteret lavet den klassiske,  ved at forsøge at fjerne det imens det var blødt og ikke hærdet? 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage i Bauhaus og købe noget “Remover” spray fra mærket “EXO”, sort sprayflaske med citruslugt.

Kan ikke lige finde den på deres hjemmeside - og er først hjemme i morgen aften, hvis jeg skal sende et billede.

Den fjerner eksempelvis tjære uden problemer, både på trægulv og klinker (fjernede tagpap på loftet - den fjernede selv de mest trælse tjærepletter).

Tænker den kan hjælpe dig 


Mvh. Christian M
 

Jeg har sommetider brugt en hobbykniv og så bare bladet helt ud og trykke det godt ned til gulvet så det ligger fladt med gulvet når stadset er hærdet er det som regel nemmere at have med at gøre.

Det er nok denne her Christian M. Skriver om, https://www.bauhaus.dk/varemaerker/exo/exo-citrusrengoring-allround-exo-75-500-ml.html


Mvh
Stefan H. 
Sbh7600 skrev den 13-01-2019 12:50:45

Det er nok denne her Christian M. Skriver om, https://www.bauhaus.dk/varemaerker/...00-ml.html

 Nej det er det ikke. Den der har jeg os til alm rengøring af små pletter. Den jeg hentyder til hedder “Remover” er jeg ret sikker på 


Mvh. Christian M
 

Køb en lille sir-klinge, rund de to hjørner og træk skumresterne af. Under alle omstændigheder skal du være heldig ikke at måtte lakere om.


 

En sihklinge er - som Uldal skriver - nok det rigtige redskab, men sådan én er ikke til at slibe skarp for almindelige dødelige. Som alternativ har jeg med held et par gange benyttet en ny hobbyknivklinge, som holdes i en flad vinkel og trækkes hen over det, der skal skrabes væk.  Det er vigtigt, at vinklen er under 90 grader, så klingen ikke skærer sig ned i træet.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis