Konvertering 230V-380V

Hi .fik ved fejl en elradiator med 380v men har installation med 230V- kan man omforme så man kan bruge radiatoren på 230V??? Tak for svaret.


Hi .fik ved fejl en elradiator med 380v men har... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Altså det koster ikke noget at klippe stikket af og montere i dåsen?

Ophæng følger med radiatoren, så det er blot at skrue det gamle ned.

Vi snakker 10min, så sidder der en ny som fungerer på 230v.


Elektronikteknikeren

Lige over

Se også denne:

https://www.harald-nyborg.dk/p13872/el-radiator-1000


Elektronikteknikeren

Tak-den defekte radiator har en phase blå-en sort-en brun og jord- hva så hvis jeg klipper sticket af den nye af hvelken phase har den -er der ikke kun tre ??? Tak


Den ny varmeovn har tre ledninger: Blå som er nul. en brun som er fasen og en gul/grøn som er jord. Du skal undersøge om der er en nul i udtaget, som den gamle radiator er tilsluttet i. 


fase
Annonce

Tak- yes der er 4 kabler -brun-sort-blå og jord.

Har du et voltmeter? Hvis der er 230v mellem blå og en af de to som ikke er jord, er alt godt. 

Der ligger endvidere 230v mellem fase og jord, og nul til få volt mellem nul og jord. Hvis jordledning er virksom.


Elektronikteknikeren

UPS - det er "udlandet" for mig idet jeg har ingen voltmeter og er langt fra "elektriker"- men hvis det er et must så bliver jeg nødt til at finde en "elektriker" som kan klare dette . Men tak.

Du skal måle, om der er tre faser eller to faser og nul. Det er ikke nok at se på ledningsfarverne. Hvis dine (gamle)varmeovne er beregnede til to faser og jord, er det ikke sikkert. at der er en nul. Så mål om der er en nul. Den blå kan være en fase, det er kun hvis der er en nul, at den bør være lyseblå. 


fase

men som sagt: den gamle radiator har de tre -brun-lyseblå-sort-plus jord i den plastiksko dvs at den virkede sammen med den "mor" på væggen- og den jeg har pt. sat på er det samme 4 kabler -så der mangler et kabel hvis den stick man klipper af har "kun" tre..men ??

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis