Asbest tag

Hej 

Vores landejendom har asbest tag. Tror der er omkring 430 m2.

Nogle der ved, hvad det vil koste at få et firma til at pille det ned og fjerne det.

Vi bor i Varde kommune

Hej  Vores landejendom har asbest tag. Tror der er... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ret mig hvis jeg tager fejl, men syntes jeg læste i en anden tråd for et par uger siden, at såfremt disse asbestplader smuldre og derved drysser, med mulig drys på grunden som følge grundet vind, så kan man risikerer at stå med en forurenet grund ?


Mvh. Christian M
 

Jeg fik et tilbud sidste år på bortkørsel af 250 B7 tagplader med asbest fra en lokal vognmand, som kører med containere. Vognmanden skulle opstille en container ude på vores villavej og hente den igen, og køre den ca. 50 km til et stort miljøcenter her på Sjælland. Tilbuddet lød på kr. 18.000,- + moms. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

  Hej Wezio  

Tusind tak for dit svar. 

Mon ikke jeg skal gange selve bortkørslen med 2, hvis jeg har ca dobbelt så mange plader.

Og derudover skal jeg så tillægge løn til dem, der piller taget ned...

Eller selv trække i overtræksdragt og maske.

+ leje af teleskoplæsser 

Det er et gammelt tag, og nogle af pladerne går i stykker, når man håndterer dem - piller dem af. Andre kommer af i et helt stykke (har vi oplevet ved reperationer efter storm). 

Så det man skal er at tage dem lidt forsigtigt af og passe på med er, at det ikke ryger på jorden og knuses og dermed forurener. 

Der er mulighed for at sætte containerne til bortkørsel ganske tæt mod huset, så man ikke skal gå helt ud til vejen med det - sparer tid... 

Jo det passer nok med 50000 + moms for bortkørsel. En læsser går vel for ca 4000 i døgnet med tag kurv og drejeled. Så du kan holde en god løn hvis du holder ferie mens du laver og får en til at hjælpe. Samtidig kan du jo lige pille spærrene ned når du har læsseren. 

Vil bare gøre dig opmærksom på at det er et stort projekt du er på vej til at starte op på.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Vi gav ca 80.000 inkl moms for godt 600m2 - Nedtagning og bortskafning Af både træ, asbestplader, lægter, udhæng, vindskeder osv. Det var dog også med efterfølgende nyt tag. Alt i alt 600.000inkl moms :-) (inkl undertag)

Hej PGL  

Tusind tak for dit svar. Det var virkeligt en god indikation på prisen.

Det lyder som en rigtig god pris...

Må jeg spørge om et navn på firmaet? 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis