Træpille produktion

Hej med jer. Jeg har læst en del om produktion af træpiller, men kunne godt tænke mig, at komme i kontakt med nogen som laver piller. Kunne godt bruge viden omkring pille presser fra Evertec i Tyskland www.muller-pellets.de Hvis nogen kunne hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, hvis du går år tilbage var emnet oppe. Der var een der kunne få en maskine fra Kina og ville lave sine egne piller. Jeg ved ikke hvad det endte ud i til slut, men problemet er at få de mængder smuld der skal til og få dem tørre nok. DEr skal rigtig stor kapacitet og afsætning til, før detoverhovedet balancerer økonomisk.


 

Prøver lige igen. Hej med jer. Jeg har læst en del om produktion af træpiller, men kunne godt tænke mig, at komme i kontakt med nogen som laver piller. Kunne godt bruge viden omkring pille presser fra Evertec i Tyskland www.muller-pellets.de Hvis nogen kunne hjælpe mig, vil jeg blive meget glad.

Hej, hvis du går år tilbage var emnet oppe. Der var een der kunne få en maskine fra Kina og ville lave sine egne piller. Jeg ved ikke hvad det endte ud i til slut, men problemet er at få de mængder smuld der skal til og få dem tørre nok. DEr skal rigtig stor kapacitet og afsætning til, før detoverhovedet balancerer økonomisk.


 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej Biovet. 

Har du fundet nogen der laver træpiller og med maskiner fra Mulle-pellets? 😊 Står i samme situation som dig, vil rigtig gerne finde noget mere info, før jeg vil investere i en af de maskiner fra Muller. Har råå materialet (fint stokerflis) som jeg rigtig gerne vil producere træpiller til mine pille ovne. 😊

Hvad rå materiale  vil  dupresse til piller?

Hvad maskine har du i tankerne? 😊  KU virkelig godt tænke mig at finde nogen der har prøvet det 🙏 

Snakkede med en dansk underleverandør og han havde solgt Ca 35 presser for Ca 5 år siden, så nogen må vide lidt om processen 😁

Har tænkt, at prøve med flis , savsmuld måske pap. Jeg vil lade mulighederne stå åbne.

Hvis du påtænker at bruge træflis skal du også have en hammermølle der specielt designet til neddeling af træflis i nøjagtige partikelstørrelser (smuld) som er nødvendig for den videre presning til træ piller. 

Jeg har sådan en her i tankerne 

Måske er det muligt at lave nogenlunde gode træpiller af nåletræ i de små maskiner, men træpiller fra løvtræer tror jeg bliver et problem, (træet indeholder ikke nok lignin) med mindre man tilsætter noget kunstigt bindemiddel. Hvis trykket ikke er tilstrækkelig højt, kan det osse være nødvendigt at tilsætte damp for at optimere bindingen. 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis