WiFi - Netværk.

Halløj.

Jeg har et gigantisk problem/opgave. Jeg har 2 pc´er med win 7, den ene er bærbar, og en bærbar win 10 pc. Opgaven er at få alle 3 til "snakke" sammen, så jeg kan dele filer på kryds og tværs. Det er jo blevet lidt sværere efter Microsoft i foråret 2018 med deres opdatering, fjernede hjemmegruppen i win 10. Jeg løste dengang problemet ved at danne 2 netværksdrev på den stationære win 7 pc, de fik drevstien z:\ og x:\ og virker perfekt.

Nu vil jeg så prøve det samme på den bærbare win 7 pc, og der får jeg hovedbrud: For når jeg prøver at oprette et netværksdrev til win 10 pc´en på den, så siger den at drevbetegnelsen  har jeg ikke adgang til.

 Det underlige er at når jeg klikker netværket på den bærbare win 7 pc kommer win 10 pc´en frem, men kun som medieafspiller, hvor i mod på den stationære, vises den både som mediepc og som fildelingspc. Jeg mener jeg har prøvet alt, selv det at oprette sig som super administrator, men intet hjælper. 

Det skal lige siges, at en gang i mellem dukker win 10 pc´en op på den bærbare win 7 pc som en del af netværket, men jeg har ingen adgang til den. Filerne som jeg vil have adgang til er gjort delbare på alle 3 komputere, og det går fint fra win 7 pc´erne til win 10 pc, men den anden vej er det kun den stationære der kan få lov at "snakke" med win 10 pc´en.

Håber at der er nogen, der har nogle gode ideer.

Godt nytår til alle, Mvh Finn V. Petersen

Halløj. Jeg har et gigantisk problem/opgave. Jeg... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

lyder godt hvor lå fejlen

Hej igen.

lidt opfølgning.

Ja det netværk virkede så kun en enkelt dag, så intet varer evigt. Hvorfor netværket så kun virker en gang i mellem forstår jeg ikke. Men jeg har omgået problemet ved at lave netværksdrev for de filer jeg vil dele på pc´erne og det har nu virket i et par dage, så mon ikke det er løsningen når win 10 og win 7 pc+ er skal "snakke sammen.

Mvh Finn

overvej en qnap den løser en masse problemer og du får en mere holdbar løsning hvor du kan styre hvem der skal have adgang til hvad.

qnap kig på dba.dk

Jeg må så sige, at netværksdrev har fungeret fint i 3/4 år på den stationære, så jeg vil holde mig til den form for fildeling.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis