WiFi - Netværk.

Halløj.

Jeg har et gigantisk problem/opgave. Jeg har 2 pc´er med win 7, den ene er bærbar, og en bærbar win 10 pc. Opgaven er at få alle 3 til "snakke" sammen, så jeg kan dele filer på kryds og tværs. Det er jo blevet lidt sværere efter Microsoft i foråret 2018 med deres opdatering, fjernede hjemmegruppen i win 10. Jeg løste dengang problemet ved at danne 2 netværksdrev på den stationære win 7 pc, de fik drevstien z:\ og x:\ og virker perfekt.

Nu vil jeg så prøve det samme på den bærbare win 7 pc, og der får jeg hovedbrud: For når jeg prøver at oprette et netværksdrev til win 10 pc´en på den, så siger den at drevbetegnelsen  har jeg ikke adgang til.

 Det underlige er at når jeg klikker netværket på den bærbare win 7 pc kommer win 10 pc´en frem, men kun som medieafspiller, hvor i mod på den stationære, vises den både som mediepc og som fildelingspc. Jeg mener jeg har prøvet alt, selv det at oprette sig som super administrator, men intet hjælper. 

Det skal lige siges, at en gang i mellem dukker win 10 pc´en op på den bærbare win 7 pc som en del af netværket, men jeg har ingen adgang til den. Filerne som jeg vil have adgang til er gjort delbare på alle 3 komputere, og det går fint fra win 7 pc´erne til win 10 pc, men den anden vej er det kun den stationære der kan få lov at "snakke" med win 10 pc´en.

Håber at der er nogen, der har nogle gode ideer.

Godt nytår til alle, Mvh Finn V. Petersen

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja der var engang med Windows NT til Windows 2000. Det var tider.

Tiderne går væk fra local storage. Så jeg vil foreslå Google Drive.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

overvej en qnap nas istedet for med denne kan du køre med shares på qnap´n som så kan ses på alle dine pc

på denne måde kan du undlade og have data liggende på din pc og kun have tingene liggende 1 sted på din qnap nas server. De 2 qnap vi har kørende selv er fra dba købt for 3-400 stk 

Til Christian: Jeg nægter at bruge "skyen", så hellere et usb stik.

Til Jet: Grunden til at jeg savner mit netværk, er at jeg bruger pc´erne som backup. Derfor er en NAS ikke en mulighed, for så har jeg jo netop ikke backup  af mine ting.

Da der åbenbart ikke findes en løsning på mit "problem", stopper jeg tråden her.

Tak for svarene

Mvh. Finn

Hejsa, prøv at lave en mappe et sted på f.eks. c drevet. Højreklik på mappen, og vælg del. Så kan du vælge at dele din mappe og gøre den offentlig på dit lokale netværk.


Elektronikteknikeren

med nas har qnap et program man kan ligge på lokal pc til backup af ens maskine over på nas.


skal spørgsmålet forståes som at du vil køre backup imellem de 3 pc af de data der ligger på dem, hvis det er sådan så virker det ikke ret sikkert

Annonce

Hvis det kun er et spørgsmål om backup - altså overføre filer mellem pc.erne, kan du installere teamviewer på dem alle og så overføre filerne via teamviewer. Det er ganske let. Bare brug den gratis version, den virker fortrinligt.


Kurt B. Andersen

Hej Gregeren: Så har jeg prøvet at dele C:\, uden resultat,  jeg får bare meldingen om, at jeg ikke har adgang til C:\, ej heller bare til billeder f.eks. Kan heller ikke oprette et netværksdrev, der får jeg også meldingen "ingen adgang, kontakt administrator. Det underlige er, at jeg kan fint få adgang til den bærbare win10 fra den stationære win7 og omvendt. Men det er umuligt fra den bærbare win7. Forøvrigt kan jeg heller ikke få forbindelse til bærbare win7 fra stationære win7. Jeg har prøvet  at pinge alle maskinerne fra alle 3 pc´ere og signalerne går fint igennem.

Til kurta; Jeg er ikke interesseret i at bruge et filoverførselsprogram. Det må kunne lade sig gøre ved at bruge lokalnetværket. 


Til jer begge, kan det være en indstilling i win7 bærbare. 

Mvh Finn



hvis det er win 7 home kan der så være begrænsninger ifh til pro

har du navngivet dem til samme netværks gruppe ?

ikonen denne computer, højre klik, egenskaber >vælg avancerede system indstillinger >computer navn>skift>arbejds gruppe her skrives fx MSHOME 

dette skal være på alle maskiner i et netværk

inde under nedværk & deling er der indstillinger for deling af filer og mapper

Hej.

Så er problemet løst. Det viste sig, at jeg havde gjort forkert, da jeg lagde filerne til deling.

Tak for jeres svar, jeg afslutter hermed tråden.

Mvh Finn

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis