16A stikkontakter?

De nye LK stikkontakter (uden afbrydere) og afbrydere er typegodkendt til 16A. Så jeg forventer at man i dag må trække 2,5mm2 kabel til dem og forsikre med 16A? Er der nogen, der kan bekræfte dette?

Jeg har også set Neutriks PowerCon brugt professionelt (de fåes i hvert fald op til 32A) - men dem må man nok ikke sætte op i fast installation (jeg kan ikke engang umiddelbart gennemskue om de er CE godkendt)...

De nye LK stikkontakter (uden afbrydere) og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

PowerCon er VDE godkendt  (fx: https://www.neutrik.com/en/product/nac3mpa-1-wot) men jeg troede egl. ikke, det var nok til at omfatte en "fuld CE"... Men det er da positivt! :-) Så hvis engang man skal lave noget med noget ordentlig power i, er det da et fint stik!

Jeg går med separate afbrydere, jordstik, 2,5mm2 kabel og 16A automatsikringer! Og så må det vel blive CE-stik til 400V.

Tak for hjælpen! :-D

16A på 230V er i visse computer entusiasters hjem ikke nok!

Nu til dags er der 2kW strømforsyninger til extreme PC'er, og hvis man så smider tilpas mange/store skærme på også, så kommer man over de 16A.

Grisetrynerne og schuko stikkene må begge bruges med 2.5mm kvadrat og 16A for-sikring, om end man nu også skal til at have IEC reglerne ind over, og ikke kun 75% reglen, hvorfor man nu skal tage højde for parallelt førte kabler.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis