Panasonic luft/vand - Hælp

Hej,

Jeg har købt en Panasonic all-in-one Luft/vand varmepumpe (5kw). Under installationen fortæller montøren mig, at der mangler en zink anode i tanken, en der tilsyneladene burde være installeret fra fabrikkens side.

Jeg har henvendt mig hos sælger og bedt dem undersøge sagen. Sælger har efterfølgende forsøgt at få et svar ud af Panasonic, men der sker intet i sagen og vi køre nu på 3 måned.

Jeg kan ikke finde noget info på nettet der viser præcist hvad det er der mangler i tanken, jeg kan forstå at det handler om levetid på tanken og at denne anode modarbejder korresion. Er der nogen med samme enhed, der kan fortælle mig der på deres enhed findes en sådanne anode?

Hvis jeg tager fronten af enheden, så er der på toppen af min tank en flamingo klods, denne klods kan tages af og efterlader et hul ned til selve toppen af tanken, klodsen er blot fastgjort med tape og det er her montøren siger, at der burde side en lang stang i stedet for, som udgør en anode nede i tanken.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med at opklare sagen.

På forhånd mange tak.

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er en varmvandsbeholder, skal der være en zinkanode for at beskytte beholderen mod tæring.

Medmindre beholderen er coatet indvendig, så brugsvandet ikke er i kontakt med metallet i beholderen.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu søgte jeg lige på nettet og den jeg fandt var med rustfri varmvandsbeholder, så er det ikke nødvendigt med en anode.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis