Træloft på gipsloft.

Hej. Jeg har gipsloft og ønsker et træloft i stedet. Kan jeg lade gipsloftet sidde og montere træloft direkte på gipsloftet?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du sagtens. Du skal blot finde forskallingen over gips plader. Det kan søges med en syl eller tynd søm. De sidder sikkert med 30 cm afstand, men det er ikke nødvendigt at bruge dem alle.  Jeg går ud fra at det er træ forskalling, er det stål så tror jeg træloftet skal skrues op. 

Og så må du vælge nogle stifter til træloft med en længde kan nå op til forskalling. Det er så afhængig af om ´det er 2 eller 1 lag gips


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja kan du sagtens. Evt forskalling skruet op mod gipsen og igennem til den nuværende forskalling. Men så sænker du loftet ca 4 cm - er der plads til dette ?


Mvh. Christian M
 

Ja det er der masser af plads til. Tak for svar 😁

Øh måske forstår jeg ikke lige, men forskalling skal netop gå på tværs af træ loftets længderetning. 

Når du sænker loftet skal elinstallation også følge med ned. Er ledninger lange nok kan det gøres med en forlængerring på dåsen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det var mig der skrev forkert. Forskallingen  går samme vej som længderetningen på loftet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis