Installation af lampe

Hejsa.

Jeg er ny her og mangler råd.

Min kæreste og jeg er for nylig flyttet sammen i en fin lejlighed. Og jeg har gået og lavet møbler og sat lamper op. Jeg har rimelig godt styr på det, men har nu problemer med dette gamle lampe udtag. Det ligner ikke noget jeg har set før og jeg tør ikke røre ved det, da jeg ikke kan finde hoved og hale i det.

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Allerførst skal du løsne de to små skruer og fjerne de lus som ligger der! Derefter ser det ud til de har sat lidt forkert i, men skidt med det..


Jeg vil tro det er fasen som ligger muffet og så er blå N og den ene brune er tændledningen  Så du monterer din blå med de andre blå i den lille skrueklemme og din brune med den ene brune i den lille skrueklemme :-)


Og husk at slukke for strømmen inden du roder med det. 

Der har tidligere siddet en lampe, som er fjernet ved at klippe ledningerne over. Så din nye lampe skal tilsluttes til de klemmer, hvor der sidder afklippede ledningsstumper i.

Klemmerne burde dog sidde fast i udtaget, og ikke som det er tilfældet hænge tilfældigt i ledningerne. Så lampeudtaget skal udskiftes, da det er defekt. Er det en leje-lejlighed, så må det være noget udlejer sørger for.

Problemet ved at lade det være, som det er nu er, at ledninger fra den nye lampe over tid kan trække i klemmerne (da de ikke sidder fast), og på et tidspunkt risikerer du at de rører ved hinanden = kortslutning eller i værste fald gnister som kan udløse brand.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis