Metro 907 elvandvarmer

Jeg har en 30 l.vandvarmer i sommerhus. Kom til at tænde for den før jeg havde åbnet for vandet. Den slog sikringen. Mit problem er at jeg tror der må være en sikring i vandvarmeren som jeg ikke kan finde. Jeg har læst at der sidder en lille sort skrue på panelet , som man skal løsne og derinde i hullet aktivere en sikring, og kan også se at det gør der på de nye. Mit problem er at der ikke er sådan en skrue på min. Er der nogen der ved om man kan finde den et andet sted på sådan en vandvarmer eller det ikke er en mulighed at genstarte den.

Vil være meget taknemmelig at høre fra et klogt hovede.....

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er en overkogssikring , den sidder bag pladen ved termostaten (styreboksen) , det plejer at være en sort knap som skal trykkes ind ...........

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Tak skal du have. Jeg prøver at åbne igen. Kunne ikke se noget første gang jeg åbnede dertil, men jeg viste heller ikke hvad jeg skulle se efter👍.

Tak

Ledninger går igennem termostat ( den du kan stille temperatur på ) og igennem overkog sikring. Så du kan orientere dig ved at tage dæksel af, men så vidt jeg husker så aktiveres den udefra.

Det at den slog sikringer er ikke et godt tegn, det sker ikke ved at overkog kobler ud, men kun ved fejl på varmelegeme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Den kan ikke aktiveres udefra. Hvis der er fejl i varmelegemet er det vel bedst at købe en ny, hvis denne er 10 år.?

Og i øvrig tak for vurderingen..

Annonce

på min gamle 30 l metro, skulle man skrue en skrue ud og trykke hårdt med en spids dims, så den klikkede for at udkoble overkog, men det lyder som om varmelegemet er røget hvis sikringen ryger

Jeg tænkte faktisk bare at det var godt at sikringen røg, det er vel meningen for at undgå større skade... Det har jeg nok misforstået. Og nej den skrue er ikke på min udgave...

Jeg prøver at skille det af og lede efter overkogs sikringen, når jeg kommer i sommerhus igen...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis