Fein - og alle andre

Min 12 år gamle Fein Multicutter er steget af - suk! Det var lidt for tidligt, men jeg er nok også kommet til at volde den lidt rigeligt.

Siden dengang er der jo kommet et utal af alternativer, og da jeg kun har et mindre behov, har jeg ikke lyst til at bruge en formue på dens afløser. På den anden side vil jeg gerne styre uden om det værste crap.

Er der nogen, der har gode erfaringer med billigere alternativer til Fein Multicutter?


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Ford fra Harald skrald.
Hold dig fra den... udover den larmer helt vildt, så jeg skar ET 1/2 "vandrør over med en klinge beregnet til metal der fulgte med, og det var så enden på den klinge    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Har en Fein til 230 volt, har siden købt en Makita akku, den gør det stortset lige så godt, og det er kun den jeg bruger nu, bruger den meget til småting også, da det jo er nemt med akku.

Så har du akku batterier i forvejen, vil jeg anbefale, at købe en multicutter der passer til dine batterier.

Ja jeg startede i sin tid med en Falke fra Jem og fix, den kan ikke anbefales, larmer helt ustyrligt, og de fleste vibrationer ender oppe i ens egen arm, og ikke i værktøjet.   


Vi prøver igen, i morgen --

Send den til rep og hør hvad det koster

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har en Dewalt DCS355 XR voltage akku, og den klarer også mange ting.

Har brugt den ene medfølgende klinge til at skære træ, jern, søm og mursten, hvor det sidste ødelagde skærene på klingen.

Den har massevis af kræfter, og vibrationerne ligger primært i klingen, om end en smule selvf. forplanter sig til hånden.


 

Den er ikke så dyr mere:

https://www.harald-nyborg.dk/p6498/fein-multimaskine-start

Der er så også kommet en model med hurtig skift af klinker, og den er noget dyrere. Større motor gør også den dyrere.

Jeg har haft en af de grønne fra Bosch i mange år (220v). Den synes jeg klarer det hele udemærket og er til at få til en rimelig pris.


Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis