Tilbygning i mursten med indvendig træskelet.

Hej med jer

Jeg skal have opført en tilbygning på ca. 32 kvm (9x3,5) hvor der laves et børneafsnit - altså 2 værelser, samt et lille badeværelse i midten. Jeg har snakket med en murer, som foreslog at jeg eventuelt kunne lave indervæggene i træ. Både for at holde omkostninger nede, da jeg kan lave det selv, men også med hensyn til isoleringstykkelser.

Mit spørgsmål er nu hvordan sådan et træskelet skal se ud. Her tænker jeg især på forstærkninger omkring vinduer og selve hjørnekonstruktionen. Hvad skal man vælge af spærtræ og hvilken afstand skal der være mellem de forskellige fag. Og hvordan med isoleringstykkelse...hvor langt inde skal træskelettet stå i forhold til murværket? 

Det var lidt mange spørgsmål, men håber nogle kan hjælpe...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo ikke svar på dit spørgsmål, men har du overvejet Multiplader/gasbeton ?

Det er jo super nemt at arbejde med og personligt vil jeg foretrække det som slutresultat, fremfor træskelet med en eller anden form for pladebeklædning.

Ja det var den oprindelig plan, men det var egentlig tænkt som en sekundær plan. Personlig foretrækker jeg også gasbeton.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis