Dampspærrer

Hej

Jeg skal at sætte gipsplader på et profilloft af træ. Efterfølgende skal der indsættes spots.
Jeg planlægger at perforere den gamle dampspærer og sætte en ny op imellem det gamle profilloft og gips. Men hvad med dampspærrer som dermed bliver gennembrudt ved hul til spots? Har set tætningsringe, men jeg kan jo ikke komme til dampspærren og fastgøre denne hvis den ligger i mellem gammel loft og gips. Nogle gode råd?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Det er faktisk ikke en god konstruktion du har påtænkt. For at perforere den gamle dampspærre skal du have isolering op, og det er ret bøvlet. 

Når du så laver huller i din nye dampspærre så er hele meningen med det stort set ødelagt. 

Det er både nemmere og bedre at pille profil loftet ned, den ny dampspærre direkte på den gamle, ( som så ikke behøver at blive perforeret )

Dernæst passende forskalling som giver plads til spots og kabler under din dampspærre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har flere gange pillet profil lofter ned. De yder ikke meget modstand hvis de mærker et koben "nærmer sig" 

Jeg har også taget gammel isolering op, og det er ikke noget der skriger på gentagelse. Skal det så lægges ned igen så er det svært at få til at ligge perfekt. 

Men måske kommer der andre løsninger


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du alligevel skal op på loftet og skære hul i den nuværende dampspær - og derved også fjerne isoleringen, så er det da bedst at få pillet det loft ned.

Har du ik plads til at loftet bliver sænket 5 cm? Så kunne du skrue lægter dampspærren, så har du 5,5  cm + det løse til spots. 


Mvh. Christian M
 

Hej Christian 

Mener du lægter på dampspærren? 

Ja eller lægter på den “tynde” led op mod dampspær og så forskalling under. Så har du plads til spots 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis