Hjælp til cisterne løsning?

Hej

Jeg er ved at lave badeværelse og vil gerne have skålen helt ind på væggen.

Cisternen skal således være i rummet bag skålen MEN!!

Der er vvs installationer de nederste 80cm... Og min tanke er derfor at skrue cisternen op på væggen så toppen er 160cm over gulvet og bruge pneumatisk tryk.

Det kræver selvfølgelig nogle ting.

1. Jeg kan lave stativet om til væghængt... jeg er smed så det lykkedes måske nok.

2. Jeg kan servicere cisternen fra toppen. Det kan man med Geberit Omega.

3. At jeg kan forlænge vandrøret til kummen og det er her jeg har brug for hjælp... Kan jeg det?

Også måske selv om cisternen ikke kommer til at hænge lige over kummen?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser jeg ikke nogen problemer i. Dog har Geberit Omega en meget kort 90 gr. skyllerør, og jeg ved ikke hvordan den er skruet op på cisternen. Grohe er længere så det synes lettere at save over og forlænge. Så vidt mit forkromede øjemål og hukommelse passer så er det 50 mm rør. Jeg ville bruge stativ til at holde toilet på plads, og så lave et mindre beslag til cisterne. Er rummet bagved opvarmet er det godt at isolere denne så den ikke "sveder" 

Når nu du piller cisternen fra vægstativ, så er det jo ligegyldig hvordan du vender denne. Derfor kan den serviceres fra front, ( bagfra) Jer ser faktisk at geberit har en højt hængende cisterne af den gammeldags slags med træk i en lille kæde. Og at man kan købe en løs cisterne med beslag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skålen hænger jeg bare på væggen med 2 gennemgående bolte... det er en massiv beton element væg så det skal nok holde... Sådan var det gamle væghængte toilet med cisterne også hængt op...

Jeg er ikke rigtigt til Grohe cisterner men måske Gustavberg... Nu har jeg kun kigget på en Omega cisterne og der var skyllerøret fast og kunne ikke drejes... Men det kan selvfølgelig være at det kan på et Gustavberg... Det ville være super nemt hvis det bare var 50mm rør 👍 Det må jeg prøve at måle... Jeg tror dog atde er blevet for snu til det :-(

Jeg skimmede lige reservedel igennem ved vvs eksperten Der stod der 45 mm på en af dem. Men man kan også købe gummitætning som er beregnet til 40 mm rør indvendig. Men man kan vel altid forbinde det med en passende slange og spændebånd når nu det er synlig og du ser hvis der er problemer. Det er jo kun trykløs rent vand.

Afløbsrøret er ofte 90 mm med overgang til 110 mm Men det skal bagud uanset hvor du placerer cisterne. 

Når du kan bore kummen  direkte op på væggen og kan købe en løs cisterne, så er det kun rørsæt og pneumatisk trykknap der mangler. Stativ har du jo så ikke bruge for. 

Husk at nogle af kummerne har skjulte ophængs skruer, som kræver at det er 10 eller 12 mm gevindstang der kommer ud af væggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Afløbet er ikke noget problem.. Det bliver bare som det var.... gennem væggen og ind i faldstammen :-)

Kunne være nemt hvis man bare kunne få en slange mellem skål og cisterne :-)

http://www.tbu.dk/shop/167-slanger/16837-vandslange-klar-pvc-45mm-mstaalspiral/

Det er nok ikke godkendt 😂😂

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis