Skal jeg få lavet en ny stikkontakt?

I mit vaskeskab er der p.t. tilslutning til en opvaskemaskine (membrandåse). I samme skab kunne jeg godt tænke mig en Quooker. UNDER det samme skab kunne jeg godt tænke mig en robotstøvsuger. De skal jo have noget strøm. 

Spørgsmålet: skal jeg få fræset ud til en ny stikkontakt inden det nye køkken monteres, eller er det ok at bibeholde membrandåsen? 

Jeg kan egentlig godt lide ideen om en decideret stikkontakt i vaskeskabet, da man jo så selv må tilslutte Quooker og støvsuger, men jeg kan også forudse et problem hvis den nye stikkontakt f.eks. er tilsluttet en lysgruppe og opvaskemaskinen så stikkes heri. 

Opvaskemaskinen er i øvrigt tilsluttet samme gruppe som kogeplade og ovn, ikke andet (16A selvfølgelig ).

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Din opvaskemaskine er tilsluttet i membrandåsen, og det ændrer du vel ikke? Din Quooker tilslutter du også i membrandåsen, fordi den bruges normalt kun i kort tid, så sikringen nok holder til, at du vasker op samtidig med, at du laver varmt vand til f.eks. te. Tilslutningen til din støvsuger kan du lave som en Schuko stikkontakt. Vil du være helt sikker, får du lavet en 3 faset gruppe, som tager opvasker, Quooker og din støvsuger. Det er kun en lille del af udgiften til renovering af køkkenet.


fase

Ja, det er muligt. Men hvorfor ikke bare slutte din Quooker til i membrandåsen og så få lavet en Schuko til støvsugeren. Det er det absolut billigste.


fase

Fedt, mange tak for svar! 

Det bliver som det er så. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis