Elgulvvarme varmer ikke??

Hej herinde

Jeg er ny her på siden men har rodet mig lidt ud i noget arbejde med el drevet gulvvarme. 

Det er monteret af tidligere beboer og da det ikke varmede mere, skiftede jeg termostaten til en De I med gulvføler (som den gamle også var med, huset er fra 1975)

Det er alt sammen sat til nu og jeg har målt mig frem via multimeter, til at der bliver sendt 230V ned i varmemåtterne men der kommer ingen varme. 

Hvad kan være galt? 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du prøvet at måle modstanden i varmemåtten ??


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har lige målt og jeg kan ikke få vist modstanden i L og N kablerne som løber ned til elmåtterne under gulvet. 

Kan det være et brud på en ledning så? 

Ja det kunne tyde på at varmelegemet er brændt over.


Vi prøver igen, i morgen --

Okay, jeg må indrømme jeg ikke har meget forstand på det. 

Men så er der vel ikke andet for end at banke gulvet op og ligge nye varmelegeme? 

Annonce

Jeg mener ikke at man brugte elmåtter i 1975 til varme i gulve , men varmekabler , og det var kun i badeværelsegulve man lavede varme...............


Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Okay, det drejer sig nemlig om to badeværelser der deler samme gulvvarme. 

Jeg ved ikke om der er brugt kabler eller måtter.. 

Men det lyder til der ikke er andet for end at banke de gamle op og ligge nye ned. 

Det er nok det det ender med. Det er en større omgang da gulvet skal bankes op, der skal sikkert isoleres længere ned for at følge nutidens regler.

'Så udlægges varmekabler på rionet og der støbes igen. Der skal vådrums sikres et stykke op på væggen afhængig af størrelse på badeværelse.'

Så det er det man kalder total renovering.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Okay, jamen så blev jeg så klog. 

Tak for de hurtige svar. 


Det ender nok ud i en total renovering af badeværelserne så

Få en elektriker til at se på det , det er uhyre  sjældent at et varmekabel med Konstantantråd brænder af , det er kun hvis det bliver fysisk beskadet , og så vil HPFI som regel koble ud .


Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis