Efterisolering af ydervæg

Hej 

Jeg har købt et hus fra 1890 med massive ydervægge hvor jeg ganske snart påbegynder en større renovering hvor bla alt gulv blir banket op og etableret 300mm isolering og betondæk med gulvvarme i hele hytten og vil i den forbindelse også gerne have gjort lidt ved ydervæggene 


Jeg er dog lidt bange for fremtidig fugt da sokkel højst sandsynligt ikke er fugtspæret ellers ville en løsning med et træskelet og 50-100mm uld isolering være oplagt 

Derfor har jeg overvejet løsning med at lave en ny indervæg som i princippet bliver limet på den eksisterende ydervæg i 75mm gasbeton da dette jo også er isolerne og ikke kan gå råd i hvilket jeg tror træ relativt hurtig vil da der ret sandsynligt er lidt fugt i væggen 


Hvad har folk af erfaringer med efterisolering af gamle huse ? 

Hej  Jeg har købt et hus fra 1890 med massive... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej ikke endnu. Men har selv overvejet løsningen. 


Jeg ville ikke vælge en træløsning hvis du er bange for fugt


 

Skamowall virker bare voldsomt dyrt ifh til at bruge ytong multiplader 


Synes bare ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor stor forskel der er på ex skamowall og ytong pladerne i 100mm ytong kan jo i grove træk laves for en tredje del af prisen på skamowall og har umildbart de samme “gode” egenskaber ifh til mug og skimmel samt fugt generelt da begge produkter er difutionsåbne og dampspære ikke er nødvendig

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis