Uden varme i nyt gulv.

Hej Folkens. 

Har nu prøvet alt hvad jeg selv har kunne tænke mig til, jeg lavede i foråret gulvvarme i entreen med pex rør, opkoblet til hovedrøret (1strengs) svigerfar stod for opkobling af pex, da han selv har erfaring fra ejet badeværelse 

Jeg har dog problemer med ligesom at få varme i gulvet, når jeg prøver at få vand gennem udluftning, går der lidt tid inden der kommer varmt vand igennem, det er den sidste "radiator" på strengen, og entreen er Ca 10 m2. 

Skal lige siges af termostaten der kommer sidder over gulvet og går ned igen er slutningen af pex røret, så fremløbet på pexrøret er støbt ned i gulvet. 

Håber i har nogle forslag, og godt nytår. 

Hej Folkens.  Har nu prøvet alt hvad jeg selv har... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ahh på den måde, så en alm 90 graders på i stedet for ventilen også en skydeventil i? 

Der er som sådan ikke andre samlinger end da radiatoren var der i gamle dage, de 2 huller der var efter radiatoren var taget fra er brugt til henholdsvis fremløb og tilbageløb, og er nedstøbt som før da radiatoren var der, 

Kunne det måske hænge sammen med min cirkulationspumpe som er en trinløs bandit fra fyrets fødedag i 2003?

Tror ihvertfald ikke cirkulationspumpen er udskiftet, ikke siden vi købte huset i 2014

Type: VP5 PWM 


Du kan sikkert finde en "gammeldags" manuel radiatorventil med stor gennemgang til erstatning for din nuværende termostatventil.

Tror ikke det har noget med din cirkulationspumpe at gøre. I 1-strengs anlæg er der en hovedstreng hele vejen rundt, hvor så dine radiatorer og gulvvarmen så er koblet på. Det er begrænset hvor højt et differenstryk du kan lave i hovedstrengen, for vandet løber blot videre i strengen. Selvfølgelig vil det hjælpe lidt at hæve pumpetrykket, især hvis anlægget er lavet "rigtigt" med mindre rørdimensioner mellem de enkelte tilslutninger - som Jens også skriver.


Søren O
Annonce

Har du mulighed for at tegne dit anlæg som det ser ud rent flowmæssigt, så man kan se hvordan gulvet sidder på efter radiatore osv?


Elektronikteknikeren

Gregeren. 

Tænker du på tegning af hele mit system? Eller bare ude i entreen? 

Nu er der sat ny manuel ventil på, dog uden synderligt resultat her et par timer efter. 

Så er eneste udvej vel at sætte pumpe på? Er det en minishunt man er ude i? 

Vent nu lige til i morgen.

Hvis det ikke er blevet bedre vil jeg anbefale en minishunt. Hvis du kun opsætter cirkulationspumpe kan du forvente stor forskel i temperatur i dit gulv. Med en minishunt vil du få jævn varme i gulvet.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis