Udbygning af kælder?

Jeg tænker på at overtage en bolig med kælder som er 1.8 meter høj. Der er iøjeblikket godkendt til beboelse, men jeg synes ikke det er højt nok. 

Hvad koster det at grave op, og hvad skal man vøre opmærksom?

Jeg tænker på at overtage en bolig med kælder som... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

ja man kan jo godt kalde det idiotarbejde, det ville jeg da i hvertfald kalde det ham her har lavet
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/saa-galt-kan-goer-det-selv-arbejde-gaa-hus-delvist-styrtet-sammen/6669971

Hvis man skal understøbe sokkel bør man vide hvad man laver. Og man skal ikke grave for meget ud på samme sted samtidig, for så er der jo ikke understøtning af soklen. Og det man har støbt, skal nå at hærde op før man gaver ud igen ved siden af, så det er et omfattende projekt, som tager lang tid, og meget arbejde.
Hvis du står i situationen og skal til at købe nyt, så ville jeg nok hellere vælge noget andet, hvor kælderen allerede er god, eller bare et 1-plans hus med større grundplan.

Men vælger du at kaste dig ud i det, så google emnet, og læs nogle af alle de forskellige artikler der findes omkring det.

flg artikkel var om en ejer der ligeprecis gravede sin kælder ud i højden og der gik det grueligt galt, som amatør er det noget man holder sig fra og lader folk med forstand om arbejdet, Det er ikke altid det kan svare sig og spare ved og gøre det selv det blev dyrt i dette tilfælde og forsikringen dækker ikke :

https://www.tv2nord.dk/artikel/kollapset-hus-i-vejgaard-ingen-forsikring

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/saa-galt-kan-goer-det-selv-arbejde-gaa-hus-delvist-styrtet-sammen/6669971

Hvordan er villaen delt op? Har du en anden ejer boende oven på den lejlighed du kigger på?

Ved villalejligheder, andelslejligheder og ejerlejligheder har man altså andre naboer at tage hensyn til, og sådan et projekt kan du ikke bare gå igang med. Hvis jeg boede i lejligheden ovenover, ville jeg da bestemt ikke være interesseret i at du rodede med fundamentet. Jeg ville kræve at det blev udført af et velrenomeret firma med forsikringerne i orden.


Søren O
Natur skrev den 03-01-2019 21:14:26

du skriver villalejlighed - så er det "underdelen af et hus" - eller hvad?
uha dog.. don't do that..

 

Ja det er "underdelen af et hus". Så jeg tænker bare at den ejendom lader jeg sive forbi...

Søren O skrev den 04-01-2019 09:40:15

Hvordan er villaen delt op? Har du en anden ejer boende oven på den lejlighed du kigger på?

Ved villalejligheder, andelslejligheder og ejerlejligheder har man altså andre naboer at tage hensyn til, og sådan et projekt kan du ikke bare gå igang med. Hvis jeg boede i lejligheden ovenover, ville jeg da bestemt ikke være interesseret i at du rodede med fundamentet. Jeg ville kræve at det blev udført af et velrenomeret firma med forsikringerne i orden.

 Jeg Søren, det er nok lidt et problem. Tror jeg springer over på købet!.......

Tak for jeres svar!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis