Isolering under gulv Flamingo granulat

Go' daw og godt Nytår.

Har et gammelt hus fra 1960 hvor der er et hulrum under bræddegulvet, ca. 500 mm.

Tænker jeg skal ha blæst noget granulat en kammarat har samlet sammen gennem længere tid, han har en maskine til at knuse med og har pt. en hel del sække til mig.

Jeg har en ide om jeg borer eller skærer nogle huller, som efterfølgende skal proppes af igen.

Har gulvtæppe i stuen.

Har nogen af jer en ide' om hvad jeg skal bruge til at blæse ind med?

Må jeg på min sædvanlige vis takke på forhånd for tip.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du isolerer skal du også have fugtspærre. Og medmindre du får isoleringen helt op til gulvet, så vil hulrummet under gulvet ventilere alt din isolerede varme væk alligevel.. Jeg tror du skal overveje projektet igen, ellers kan det blive en masse arbejde for ingen verdens nytte. Jeg ville kigge på noget med isolering af krybekældre.

Her kan du/i se konstrutionen.


Havde et isolerings firma til at gi' et tilbud med netop Flamingo. 

Pris: 10.000 + moms.

Han ville blæse ind under gulvet, på den måde, så går da bestemt ud fra at han vidste hvordan det skulle gøres.

Fik ikke fortalt at jeg har 4 stk. Ø 40 mm plast rør i sokkelen til udluftning, måske ku' jeg bruge dem til at blæse ind?

Rørene er nu "blokeret" med sammenrullet kyllingevæv for at forhindre mus og det der er værre, her skal jeg nok regne med et finere net for at holde granulatet på plads.

Huset er ca. 6 x 8 m. med hulrum under gulvet.

Så et slaw på tasken 24 til 30 mflamingo.

Tænker også hvad jeg evt. selv kunne konstruere noget til at blæse ind med, kasse til flamingo og en støvsuger eller løvblæser?

Det er jo et Lav Det Selv forum.

Sidst jeg lavede noget ved huset (køkken) og dermed kloak afløb fra køkkenvask, så jeg at det var knastørt så tror at det er ok, men ved det jo ikke.

Om vinteren kan jeg se sneen smelte en god ½ m ud fra sokkelen, det vil jeg gerne undgå. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Picarro skrev den 03-01-2019 11:59:32

Hvis du isolerer skal du også have fugtspærre. Og medmindre du får isoleringen helt op til gulvet, så vil hulrummet under gulvet ventilere alt din isolerede varme væk alligevel.. Jeg tror du skal overveje projektet igen, ellers kan det blive en masse arbejde for ingen verdens nytte. Jeg ville kigge på noget med isolering af krybekældre.

 Tak Picarro.

Det var for ikke at skulle brække gulvet op, det ville i så fald værre en større omgang, derfor vil jeg vil forsøge at blæse ind fra siden eller fra oven.

Jow kan godt se at en 400 eller måske 500 mm flamingo på sokkelens inderside var en rigtig god løsning, men også ret omfangsrigt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis