Jablotron som gør det selv

Hej


Har efterhånden kigget på alarmer længe og nu har naboen haft indbrud, så nu skal det være!

Valget er faldet på en Jablotron JA-100 som jeg selv vil montere. På diverse hjemmesider kan man selv bestille anlægget + tilbehør. De vil også gerne udlevere F-link(opsætningen) som normalt er forbeholdt for montører. 

Mit spørgsmål: Kræver det montør login for at oprettet anlægget i deres cloud løsning, så app/push etc. virker?

Er der andre ting/begrænsninger man skal være opmærksom på når man selv sætter det op?

/Lasse




Hej Har efterhånden kigget på alarmer længe og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener nu ikke at lukkede protokoller i sig selv giver mere sikkerhed, tværtimod får det tit karakter af "security by obscurity". Sikkerheden bør ligge i designet. Men jeg kan godt forstå at jablotro ikke vil ha deres bus "forurenet" af ukendte kilder.

Jablotro tilbyder dog et rs485 modul der muliggør noget integration. JA-112T

Jeg vil sige man er meget naiv, hvis man kun tror jablotron er så lukket kun fordi kunder ikke skal ha en dårlig oplevelse. Det handler i høj grad også om at kunne styre prisen.

/Lasse

lcltech skrev den 11-01-2019 21:38:12

Jeg mener nu ikke at lukkede protokoller i sig selv giver mere sikkerhed, tværtimod får det tit karakter af "security by obscurity". Sikkerheden bør ligge i designet. Men jeg kan godt forstå at jablotro ikke vil ha deres bus "forurenet" af ukendte kilder.

Jablotro tilbyder dog et rs485 modul der muliggør noget integration. JA-112

Den hedder JA-121 og er til integration med smart home, hvor du får mulighed for at trække noget live data fra systemet og ligeledes fjernstyre.


Jeg vil sige man er meget naiv, hvis man kun tror jablotron er så lukket kun fordi kunder ikke skal ha en dårlig oplevelse. Det handler i høj grad også om at kunne styre prisen.

Dette tvivler jeg på. Prismæssigt er de ikke anderledes end konkurrenterne. Jeg må dog sige, at de i modsætning til mange andre har en fantastisk support, både direkte i Tjekkiet, men også hos deres danske distributør. Her har mange noget at lære af!

Ligeledes er det også for at beskytte os installatører. Det er ikke fedt at forhandle et professionelt produkt, som forbrugerne også kan købe i Bilka. Og hvem skal egentligt supportere dette?

Alle efterspørger billige håndværkere, billige tandlæger, osv. Uden at tænke på, at der faktisk er mange udgifter forbundet med at drive en virksomhed. Hvis fx tømreren skal udføre arbejdet ekstra billigt, er han nødt til at slække på kvaliteten. Men folk vil vel også gerne have kvalitet?

Nå, det var lige en ekstra bemærkning    


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio hvad er det for et system du har som kan snakke samme med z-wave og har integration til overvågning? Det lyder nemlig interessant.


 
Maximus skrev den 12-01-2019 11:03:24

Wezio hvad er det for et system du har som kan snakke samme med z-wave og har integration til overvågning? Det lyder nemlig interessant.

 Det er en Vanderbilt SPC5320 jeg har. Det er et fuldblods AIA-anlæg, som fåes i forskellige størrelser alt efter behov. Anlægget kan integreres via deres FlexC-protokol til z-wave, KNX, Milestone Video og ACT-access control. De to sidst nævnte giver også muligheder for at lave top avancerede grafiske brugerflader over selve bygningen. 

Derudover kan systemet kobles op på cloud (SPC Connect) som også giver et væld af muligheder.

Vanderbilt SPC:

https://www.spcsupportinfo.com

Lundix IT SPC Smartbox til integration med  z-wave og KNX, m.fl.:

https://www.lundix.se/spc-smartbox/

Integration med Milestone videoovervågningsmanegement:

https://www.milestonesys.com

Men det er ikke gør-det-selv “out-of-the-box”, det kræver seriøs teknisk viden om, hvad det er man har med at gøre...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Gnyff


Jeg har noget her ang. strømforbruget hvis det kan bruges ?

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/220728


Jeg har fået priser på, anlæg hvor jeg helt selv stod for kabeltrækning hvor montøren vil komme efterfølgende og sætte diverse sensor på kabeltrækker og at sætte anlægget op og tilslutte.


Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis