Sikkerhedsventil vvb

Hej

Min sikkerhedsventil til min vvb drypper meget ca. 0,5 liter for hver 15 minutter findes der en metode der gør at det kan stoppes

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Stopper ventilen ikke med at dryppe når varmtvandsbeholderen er varmet op? Når 100 ltr. vand opvarmes 50o udvider det sig ca. 1,5 ltr. Der er "udvidelsen" der skal ud gennem sikkerhedsventilen.

Hvis sikkerhedsventilen konstant drypper, så prøv at tvangsåbne ventilen så pakfladerne skylles. Der kan godt sidde belægninger. Hjælper det ikke, så udskift sikkerhedsventilen.


Søren O

det skyldes som andre skriver at din vvb bliver kold(ere) og varmes op igen, så er der et par mulige løsninger...

1. din vvb isolering er beskadiget

2. de har en cirkulations pumpe kørende evt med dårlig rør isolering

3.  stop med at tage lange bade hele tiden...

alt i alt skal du nok tjekke din vvb/rør isolering, du kan også hvis du har en cirkulations pumpe til brugsvand overveje om den står med for høj flow - evt skift til en `spare` pumpe som selv nedsætter flow.

og evt om en cirkulations pumpe skal stå tændt 24/7 - du har måske kun behov tidlig morgen og evt lige før spisetid.


der skal være sikkerhedsventil til både brugsvand og en til din varmekreds - hvis det vand der smides er fra din varmekreds (mister tryk og kræver genopfyldning) så er det nok mere din ekspansionsbeholder som er stået af.

@Niels Christian

De 3 punkter du remser op har ikke noget med sikkerhedsventilen at gøre - det ændrer ingenting, kun at der kan spares lidt energi.


Søren O

øh, det er jeg nu ret sikker på det  kan have.

vandet ryger ud af sikkerhedsventilen fordi “koldt” vand i vvb varmes op (det udvider sig - det skriver du jo også selv)

spørgsmålet er så hvorfor vandet i vvb bliver koldt på 15 min ?

et af mine bud er, at det kan ske hvis der er dårlig isolering på rør og en cirkulations pumpe som bruger rørene i huset som radiator....jeg tror ikke det er mit sidste bud med at de står i badet hele tiden

(det kunne også være et varmtvandsrør som er lækket)

jeg er med på at der naturligvis også er mange andre mulighedder, herunder en deffekt sikkerheds ventil


men jeg syntes de skal starte med at se om isolering er ok og evt slukke en cirkulationspumpe hvis de har det på brugsvandet - hvis det ikke hjælper er det noget andet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis