Kloak lugt fra kælder afløb

Hej,

Siden vi købte vores hus for to måneder siden har jeg fundet rigtig mange gode råd på dette forum, nu står jeg med et problem som er meget specifikt.

I vores kælder er der to huller i gulvet (i hvert sit rum) hvor der kører rør i forskellige retninger: 

Det har nu lugtet rigtigt meget den sidste månedes tid fra disse to huller i gulvet og kogende vand virker ikke længere. Disse rør er ikke på nogen tegninger og jeg tror ikke at afløb fra vores bad, køkken etc. køre igennem disse da jeg kan høre vandet i et andet rør.

Jeg tror at de to huller er gulvet er blevet brugt som dræn i tilfælde af oversvømmelse og de er forbundet, men har ikke kunne bekræfte dette.

Nogen gode ideer til hvad dette kan være?

mvh

Dennis

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv da at hælde lidt større mængde vand i afløbene og find ud af hvor vandet løber hen. Hvis rørene er tilsluttet kloaknettet skal det være gennem en vandlås som forhindrer kloaklugt. Måske skal du udendørs og have lettet på et par kloakdæksler. Røret kan også være koblet på en tagbrønd.

Søren O

Det er i hvert fald drænrør der er at se. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sæt en vandlås i afløbet. 

Hvilken vandlås passer i det afløb?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fx. sådan et billigt 50,-kr sæt fra Biltema, som kan støbes fast i ens uautoriseret afløb.  

Annonce

Hej alle,

Tak for de mange gode råd og tips!
Lugten blev for meget for os og vi snakkede med en kloakmester, de sendte en slamsuger som rensede vores spildevandskloak men dette hjalp ikke. Vi prøvede så og løfte et trejde dæksel i haven og dette viste sig at være en grundvandskloak som var fyldt op, pumpen der i var død.
Vi spulede derefter drænrørene som viste sig at føre ud i grundvandskloaken.

Er der nogen forslag til en god grundvands pumpe? Jeg har kigget på ALKO og grundfos pumper, men jeg er ikke sikker på hvilken partikkelstørrelse er nødvendig i sådan en brønd.

Mvh

Dennis

Du behøver ikke at tænke på partikel størrelser. Det er forholdsvis rent vand bare pumpen ikke står helt ned i en sandbund.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis