Kælder væg med Ytong

Jeg bor i et ældre hus fra 40’ hus ligge helt op af offentlige grund derfor et det ikke mulig at, grave ud for at isolering eller fugt beskytte kælderen. 

Den side af hus hvor kælderen ligger under jordtræning er altså ikke mulig at grave ud, kælderen har aldrig lugte grim eller virket voldsom fugtig. Den tidligere ejer har dog beklæde vægen med marsonit, som. Jeg nu har taget af, der fandt jeg ikke noget skimmelsvamp eller alvorlig fugt, dog er vægen puds sluppen og vægen er meget ujævn, Nu vil jeg gerne have en brug bare løsning, og Ytong plader virker som den rigtig. 

Men hvordan er det man lime det direkte på vægen men ikke på gulv ?

Vægen bagved skal rettes præcis af ? Hvis den er skæv ?

Har murer med multiplader hvilket er forholdesvis nem, hvordan er det at sætte en væg op med Ytong multipor ? Er det sværre ? 

Andre gode råde ?

Jeg bor i et ældre hus fra 40’ hus ligge helt op... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

35 mm er altfor meget. Lunkerne betyder ikke så meget, men forhøjningerne skal væk. En 10 mm tandspartel kan vel optage 5 mm ujævnhed. Jeg tror jeg ville banke de værste toppe væk og så pudse væggen, så den bliver jævn.

Jeg mener, at der findes særlige lysningsblokke i multipor på 30 mm, som bruges til at bygge vindueslysninger med. Da jeg for et par år siden lavede en multiporvæg, brugte jeg 60 mm-blokke til selve væggen og “kløvede” et par blokke, så de blev 30 mm tykke. Dem brugte jeg til vindueslysningen.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Overgangen mellem den rå væg og den øvre væg på billedet er no go. Men du renser vel hele væggen ned?

Multipor mørtel er dyrt, så jeg tror prisen er tæt på den samme for de to produkter.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Se også her

https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2209

Hej alle 

Det Billede jeg lave inde var da jeg havde taget det nederste af væggen ned,  det øverst er resterne af masonitpladerne. Og det er ganske rigtig at det skal selvfølge væk inden jeg kan komme videre. Heldigvis sidder maling løs og yderst lag puds løs under pladerne så er stiv kost er alt der skal til for at få den rå vægfrem 

Jeg må igang med at pudse og rette væg op, det bliver hvis af mere end engang det skal gøres. 

Hvilken er at de to fabrikater er dyrest ?

@Stigmand  det er se godt ud 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også