Hvor kan man købe en zipbolt?

Jeg har uden held ledt efter noget, der (i hvert fald på engelsk) hedder en zipbolt. Er der nogen, der ved hvor man kan købe en sådan? Eller om den måske hedder noget andet på dansk?

Navnet har jeg fundet på youtube, hvor de bruger den til at samle den del af et gelænder, som man holder ved (vandret). Vi skal så godt nok bruge den, til at samle den bærende del (lodret) i vores gelænder. Vi ønsker at bruge denne “zipbolt”, da det så bliver muligt, at tage gelænderet af og på. Ellers får vi aldrig vores møbler ud igen X)

På forhånd tak for svar!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Samlebeslag er nok ordet, men da der gives mange udformninger, prøv at indsætte et billede af præcis det beslag du søger.

Det er der hen ad, men ikke helt Speddy. Den lange del skal sidde i midten af to stykker træ, så der kan ikke være en flad ende. Den ene ende skal skrues ind i træet, så den sidder permanent fast, den anden skal sættes “løst” ind i det andet stykke træ, hvor den så bliver låst fast af en dims man putter ind i siden gennem et lille hul. På samme måde som mange Ikea møbler (og dem du viste), bare i noget større udgave og hvor det eneste synlige bliver den lille dims i siden.

Jeg tror den skal se nogenlunde sådan her ud. 

Kan se at Carl Ras har et Hettisch pladesamlebeslag som er et af de typer der dukker op når man søger på zipbolt. Det er godt nok ikke lige den type du viser, men måske Hettisch laver dem også og Carl Ras kan skaffe dem,  hvis de ikke allerede er i sortimentet.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

Du kan købe den hos Amazon:

https://www.amazon.co.uk/ZIPBOLT-QT13-600-Rail-Bolt-Driver/dp/B01BLAHS52



Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis