Væghængt toilet - afstand fra faldstamme

Hej

Jeg står for at skulle lave nyt toilet i en gammel lejlighed. Vi vil gerne lave væghængt toilet, og i den sammenhæng ville vi gerne flytte toilettet fra den ene ende af en kort væg, til den anden, i alt ca 60 cm. 

Er der nogen der kan fortælle mig hvad hvor stor afstand der kan være fra væghængt toilet til faldstamme/afløb?

Hej Jeg står for at skulle lave nyt toilet i en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce


bruge et toilet med P lås
Jeg satser på at prøver med et toilet med P lås

Håber så bare at udgangen på toilettet der sidder ml 18 cm og 19,5 cm oppe er højt nok til at give et ordentlig fald hen imod toilet afløbet

Men det må undersøges

TAK'er for hjælpen

Beklager alle de mærkelige indlæg med LDS driller lidt på mobilen

GO JUL

Mvh
Lars C
I starten af tråden er angivet et ønske om væghængt toilet. Og det er meget bedre til formålet end gulvtoilet med P vandlås. Afløbet som følger med den væghængte toilet kan drejes i alle retninger og derved også pege hen imod afløbet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Troede i starten det var den eneste løsning, men fandt dette rør (Viega Klosetbøjning 90 grader) til et P lås toilet.

Jeg skal jo ha ført badevandet væk fra den nye brusenieche og havde tænkt det stadig skulle foregå i det gamle håndvask afløb vha et rør evt plastik
Det gamle håndvask afløb ( vandløs ) skal evt hæves lidt, da der skal være plads til røret kan komme ind fra siden og der skal varme i gulvet
røret skal gå henunder toilettes nye placering

Skal jeg bruge en murer eller vvs til dette job ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis