korrespondance med 2 bevægelsessennsorer

Er der en der kan tegne et diagram hvordan jeg udfører korrespondance med 2 bevægelsessennsorer. Jeg har et ca. 40 m langt koteletben 


Hlin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du tryk eller er det bare to bevægelsessensor som skal tænde samme lampe?

Jeg glemte at fortælle, at de tændes med et tidur som er indstillet til de mørke af natten


Hlin

Hej, 

Jeg var lige ved at kigge på noget lignende (hvis jeg fortolker dit spørgsmål korrekt) så jeg deler lige hvad jeg påtænker indtil videre. Jeg skal også have en timer med skumringsrelæ. Hvis bare én ud af PIR sensorne (bevægelsessensor) og/eller timeren siger at der skal være lys så er der lys. Så lyset er tændt en hvis periode i løbet af døgnet så fremt der er mørkt lige gyldigt hvad og uden for den periode når timeren ikke skaber kontakt så vil PIR med skumringsrelæ tænde det hvis der er bevægelse og mørkt. 

Giver det mening eller er der nogle der kan foreslå en måde at opnå det samme men smartere?

Mvh. Brian

kunne godt tyde på at en af dine sensor er gået i stykker eller nogen har pillet ved indstillingerne. hvis du prøve at pille den ene sensor fra og se om du kan spore dig ind på hvor fejlen ligger henne?


Annonce

husk nu at slukke for strømmen. heslt på gruppe afbryderen. alt andet er for dumt

Til hlin: Velkommen på lds

æ trikker har fuldstændig ret. Da din installation har virket er der grund til at tro at en af komponenterne er gået i stykker. Så du må afkoble tændledningen i den ene og se om den anden virker.

Til BrianB:

Din principtegning er korrekt. Du har valgt 5 leder kabel men har ikke brugt den grå leder. Så 4 leder er naturligvis nok, hvis man ikke skal tænde noget andet. I stedet for samledåser bør man købe lamper som kan modtage 2 kabler.

Man siger at antal samledåser i en almindelig installation er omvendt proportional med elektriker / fuskers evner-   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak skal i have det ligner meget den tegning jeg selv har lavet. Jeg har brugt et 5 ledet kabel. Nu har jeg skiftet den ene sensor, men den reagerer ikke! går jeg op i den anden ende træder lyset som det skulle. Jeg forsøger som i forslår at måle i begge ender.

i får svar uanset hvordan det går

Jeg skal lige sige at jeg er mekaniker uddannet så lidt forstand på strøm har jeg😉


Hlin
ev elmand skrev den 02-01-2019 07:30:14

Til hlin: Velkommen på lds

æ trikker har fuldstændig ret. Da din installation har virket er der grund til at tro at en af komponenterne er gået i stykker. Så du må afkoble tændledningen i den ene og se om den anden virker.

Til BrianB: 

Din principtegning er korrekt. Du har valgt 5 leder kabel men har ikke brugt den grå leder. Så 4 leder er naturligvis nok, hvis man ikke skal tænde noget andet. I stedet for samledåser bør man købe lamper som kan modtage 2 kabler.

Man siger at antal samledåser i en almindelig installation er omvendt proportional med elektriker / fuskers evner-   

 Tak for svar Erik :-)

Løst: Tak for hjælp og tegning. Systemet virker fint nu.


Hlin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis