Opus 66 stikkontakter uden jord

Hej

Jeg er på udkig efter opus 66 stikkontakter uden jord da der ikke er trukket jord til samtlige stikkontakter i huset. Problemet er nu at jeg kun kan finde med jord.

Er der nogen der har en løsning til sådan et problem?


Mvh. Martin

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes dækplader uden jord, men om de passer til den du tænker på ved jeg ikke.

https://www.billigvvs.dk/El-artikler-LK-Opus-Opus-66-materiel-Tangenter-afdaekninger--LK-Opus-66-Afdaekning-for-stikkontakt-uden-jord-1-modul-Hvid-2215443.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkoo


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, de skal bare skrues fast :-) Det burde dine nuværende også være :-)

Ved ikke om man kan ændre disse, men det er dem der er sat på: 

Den type du viser findes kun med jord, så du må enten få trukken en jordledning, eller udskifte kontakten til en uden jord...


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Med fare for at udtale mig om noget jeg ikke burde: I min verden må man IKKE sætte stik uden jord op, med mindre der sidder en afbryder...

Gnyff skrev den 11-01-2019 00:30:47

Med fare for at udtale mig om noget jeg ikke burde: I min verden må man IKKE sætte stik uden jord op, med mindre der sidder en afbryder...

 Men det er lovligt ..

At det så kan være rart med en afbryder, er jo en anden ting.


Vi prøver igen, i morgen --
Gnyff skrev den 11-01-2019 00:30:47

Med fare for at udtale mig om noget jeg ikke burde: I min verden må man IKKE sætte stik uden jord op, med mindre der sidder en afbryder...

 Uha, det passer ikke. Medmindre du beder elektrikeren om at sætte en stikkontakt op med afbryder, så monterer han bare sådan en fætter her: 

renepaulsen skrev den 11-01-2019 10:46:34

 Uha, det passer ikke. Medmindre du beder elektrikeren om at sætte en stikkontakt op med afbryder, så monterer han bare sådan en fætter her: 


 Men det er ikke tilladt at opsætte et stik med jordben, uden at tilslutte jordbenet, da dette giver en falsk tryghed/sikkerhed.
Så hvis der ikke er en jordledning i installationen, kan man ikke opsætte den type stikkontakt.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis