Tråden er låst

Elektronik reperatør/ Lavstrøms elektriker / Hardware tekniker. Søges

Hvis der er nogen som kan finde ud af at fixe printplader, indstøbte elektroniske komponenter (transformere,Mm), som gør det på et hygge plan og er interesseret i lidt småtings arbejde og er villig til at indgå eksempelvis byttehandler eller mindre kontantbeløb som afregning.

Må Han/Hun gerne melde ind så kan vi se om forventingerne stemmer overens på et konkret job.
Ved ikke hvad det kræver at reppe i sådan noget i tid penge til mat.
SÅ beklager hvis det er en urealsitisk ide.

Mvh


Kristian
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
madsenvej skrev den 01-01-2019 21:42:26



At reparere printplader kræver ofte først at finde årsagen til at printet skal repareres. Det kan skyldes fejl i komponenter, at f.eks. en bane er løsnet/brændet over. Tit vil det ikke være lønsomt/muligt at reparere. Hvis det overhovedet er muligt.

Med hensyn til indstøbte komponenter gælder det ofte, at de ikke er beregnede til at reparere. Tag f.eks. en indstøbt transformer, hvor en af viklingerne er brændt over. Det kræver, at den epoxy, der ofte er anvendt, skal fjernes. Derefter skal den vikling, som er defekt fjernes og fonyes. Her vil det ikke være muligt/lønsomt at reparere.

Jeg går ud fra, at du forestiller dig at evt. betaling skal foregå i jyske dollars?



fase

Tak for godt svar, kan høre kompetencen er som den skal være på området. 

For at gøre det mere konkret så handler det om en skilletransformer i en hilti beton hammer (Billede kommer i nærmeste fremtid) hvilken man ikke bare lige kan få alle reservedele til fordi de køre værktøjsservice selv og bla bla, som koster en bondegård. Jeg øver mig på den for at lære at fejlfinde på el delen og den mekaniske del, så det handler ikke om penge for mig på den måde. Jeg ved bare det måske den bedste hammer på markedet i sin klasse og derfor vil jeg gerne ofre tid og få læring retur. 

Transformeren er kogt på engangssiden til ham rens mainboard så den ingen strøm får. 

Der sidder 2 små blå firkanter i støbningen som jeg måske håbede på kunne udskiftes

Transformeren skal passe icasing så kan ikke umiddelbart finde reservedelen der passer uden det bliver makværk. 

Kan selvfølgelig bare smide den over skulderen og koble direkte på. 

Eller hvad? 

Mvh



Kristian
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvorfor er der en skilletransformer til din borehammer? Eller hvor sidder den sådan rent elektrisk?


fase

Nu skal jeg passe på med at udtale mig om noget jeg ik er 100 procent sikker på, så endelig ret hvis der nogle som ved bedre.

Der er skilletransformer så man opnår samme "strøm potentiale" som hamren, så man ikke kan få stød.
Når elektriciteten kommer på den anden side af transformeren så er man elektrisk bundet sammen med hamren så det vil sige at eventuelle fejlstrømme vil gå i jorden i stedet for at give den som bruger den stød som du kan få ved billigere maskiner hvis de ikke er helt ok eller fugtige.


Kristian

Kan du ikke sætte et billede af den omtalte skilletransformer ind i et indlæg. Jeg har endnu til gode at se en borehammer med indbygget skilletransformer. Jeg ville anbringe transformeren udenfor hammeren, så der ikke var nogen af delene, der havde forbindelse til jord. Dermed kan du heller ikke få stød, fordi der ikke nogen af sekundærviklingerne, der er forbundet til jord, og når sekundæren ikke er forbundet til jord, kan der ikke forekomme fejlstrømme i forhold til jord.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vedhæftede filer:

Kristian

Og hvilken del mener du er transformeren?


fase

163, men det ik nemt at se. Prøver ligre at rode efter et bedre billede


Kristian
Vedhæftede filer:

Kristian

Havde håbet på man måske kunne udskifte en af de blå kasser hvis de problemet hvilket jeg bare tror.
Har svært ved at forstå hvordan der kan gå en vikling når det støbt ned.
Har chekket brud på viklinger på den synlige del.


Kristian
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også