håndvask-metal-fætter er revnet - kan vel udskiftes?

Hej,

Jeg har en håndvask-metal-fætter der er revnet, se billede:

Den kan vel udskiftes forholdsvist let, hvis jeg spørger i et byggemarked hvad jeg skal have? Er der noget særligt at være opmærksom på? Jeg har aldrig set det her ske før, troede det metal ikke revnede... Men jeg må hellere få det fikset... Gode råd er yderst velkomne, ellers tager jeg i byggemarkedet og hører...


Her er min signatur...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have fat i en ny bundventil. Hvis du gerne vil kunne lukke af for afløb i vasken fåes de ogvå med "pop-op vebtil".

Du må også kunne købe hos f.eks. Billigvvs.dk

Den gamle bundventil har sikkert været spændt for hårdt. I indersiden af håndvasken skal der kun være en tynd fiberpakning. Under vasken den "tykke" pakning der skal sørge for tæt samling.


Søren O

Ah, tusind tak Søren og Picarro... Nu ved jeg pludseligt hvorfor det er sket: Jeg havde store problemer med at vandlåsen nedenunder var utæt, så den har jeg skruet en del på og så er jeg måske også kommet til at spænde denne "bundventil" for hårdt... Øv - nå, men nu dæmrer det, der er ingen anden forklaring.

Jeg kan se at billigvvs har mange forskellige typer - jeg ringer til dem i morgen efter arbejde, kan se at de har åbent kl. 9-22, så det er fantastisk og udvalget er garanteret også større end i den lokale silvan/bauhaus. Jeg takker mange gange og godt nytår! :-)



Her er min signatur...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis