Støvfilter / helmaske /

Jeg er igang med renovering og søger en helmaske der beskytter øjne og åndeværn. Især efter jeg har været oppe på loftet og øjene løber i vand! Hvad skal man gå efter der, indenfor rimelig budget, 2000,-

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en 3M maske (FFA2P3 R D) som jeg er rigtig glad for da den dækker mund/næse godt og ikke genere så kraftigt på hovedet.
Da jeg isolerede vores loft var den behagelig at have på  i trange rum og så sammen med tætsluttende beskyttelse briller (dykker/nytårs briller) så er man godt dækket ind.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Dem vil jeg bestemt kigge nærmere på, og så er de også billige! Dog engangs op til 50 gange. Kan det svarer sig og købe dyrere og blot skifte filter?

Jeg har en 3M maske i 6200 serien, og et par tætsiddende briller, og den er jeg rigtig glad for. Den koster et par 100 dask, men så kan filtrene skiftes ad libitum. De anbefaler filterskift x antal gange årligt, men må ærlig talt indrømme at jeg kun har skiftet dem, hvis jeg synes jeg har kunnet lugte noget gennem masken når jeg har brugt opløsningsmidler eller lignende. Jeg bruger den kun til hobbybrug, så filtrene bliver nok mest bare forældede, og ikke som sådan slidte.

Filtre plejer at være ret dyre, så tror ikke det kan betale sig.

Jeg er begyndt at bruge engangsmasker, med indbygget ventil, synes de er super behagelige at bruge, fylder ikke så meget som en "rigtig" maske, men er lige så effektive til støv.

(kunne ikke finde filt´re til min gamle 3M maske)

https://www.specialbutikken.dk/3m-c112-stoevmaske-m/-ventil-ffp2-10-stk.aspx?gclid=EAIaIQobChMIxdKXz5bK3wIVAkkYCh0ENAvBEAQYASABEgJJh_D_BwE

Vi prøver igen, i morgen --

Dem fra 3m 6000 serie, kræver de ikke damp/gas filter før støvfilteret kan monteres?
Havde luret til på 3m 6700 helmaske. og der skal damp/gas monteres før støvfilter kan komme på. Det virker lidt waste of money 

Annonce
Bitkit skrev den 03-01-2019 20:54:50

Dem fra 3m 6000 serie, kræver de ikke damp/gas filter før støvfilteret kan monteres?
Havde luret til på 3m 6700 helmaske. og der skal damp/gas monteres før støvfilter kan komme på. Det virker lidt waste of money 

Jo, men der bliver leveret et med, så du kan genbruge gas/damp filteret og bare skifte støvfilter oftere. Det er intet problem.

Tak for hjælpen
Der blev til 2stk 6200 halvmaske samt en helmaske 6800
2x sikkerhedsbriller. Samt p3 filtre der kan monteres direkte på uden gas/damp

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis