Hvordan monteres terassebrædder på disse trappevanger?

Hej

Har købt 3 styk trappevanger med 4 trin på hver og terassebrædder til trin. Jeg er dog i tvivl hvordan man smartest skruer terassebrædderne fast på trappevangen. Umiddelbart er det noget med at skrue dem fast nedefra, men tænker det ikke er så smart med skarpe skruer der peger op mod hvor man går? Skal der bruges bolte med spændeskrue ovenfra eller hvordan? Lidt pinligt spørgsmål, men tænker jeg hellere må gøre det korrekt første gang :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Billede fra undersiden af trappevangen

Du kan bruge 6 x 25 mm montage skruer nedefra. Jeg går ud fra at godstykkelse i trappevange er 3 mm så 3+24 = 27 det skulle så lige kunne gå med  mm lange skruer. Er det udvendig ville jeg foretrække rustfri eller cromatiserede skruer. ( udendørs)



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ALTID  RUSTFRI  A4 /SYREFAST  i terassebrædder

du kan jo evt bruge undersænket fra oversiden og en låsemøtrik på undersiden 

tror det holder bedre på længere sigt , minuset er jo selvfølgelig at man kommer til og se bolt hovedet 


Tim  
 
svalebo skrev den 30-12-2018 14:09:03

ALTID  RUSTFRI  A4 /SYREFAST  i terassebrædder

du kan jo evt bruge undersænket fra oversiden og en låsemøtrik på undersiden 

tror det holder bedre på længere sigt , minuset er jo selvfølgelig at man kommer til og se bolt hovedet 

 Man kunne jo undersænke hovedet, og så banke en prop af det samme træ i hullet, så bliver det næsten usynligt...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også