startede på nedrivning uden tilladelse

Hej

Nogle herinde der ved hvad der sker når man er påbegyndt nedrivning af gamle hus uden tillades? Er dog straks stoppet da jeg opdagede at man skal søge nedrivningstillades først, har pt. kun fået revet en smule vægge lavet af gips og træ ned og smidt alle døre og karme væk. Alt er blevet soteret og kørt på genbrugspladsen.

som det første på torsdag får jeg bestilt Miljøscreening og nedrivningstillades

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke fagkyndig, men for mig lyder det ikke til at du er kommet til det punkt hvor man kan kalde det nedrivning, men blot renovering.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jah, den kan vist godt forsvares med at det bare er en "indvendig renovering" hvor du endte med at indse at en nedrivning nok var på tale. Jeg tror i hvert fald ikke du skal være bange for at nogen lige pludselig bnaker på døren og er sure.

Egentlig nedrivning er først når du kommer til bærende konstruktioner og klimaskærm som tag og ydervægge, samt installationer i jord som kloak, vand og el.

Når du ikke er nået dertil, skal du ikke være så bekymret.


Elektronikteknikeren

Kan læse på kommunens hjemmeside at man ikke skal søge om noget hvis der er tale om ombygning inden for husets vægge.

Det kræver ikke byggetilladelse, hvis du foretager ændringer inden for bygningens eksisterende ydervægge. Det kan fx være ombygning af badeværelse, køkken, flytning af skillevægge, facadeændringer eller andre ombygninger/ændringer, der ikke udvider det beboede areal.

så i bund og grund kan man fjerne alt indvendig uden at søge nedrivningstillades, hvis man nu kun vil renovere. 

Men har man tænkt det hele skal væk skal der anmeldes om byggeaffaldet altså miljø screening. Hmm der er meget der ikke giver den stor mening i dagens Danmark

Bare kommunen ikke forlanger dokumentation på destruktion på alt materiale, incl det, du har kørt bort. Men det går dæleme nok. Godt nytår!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis