Renovering af Garage

Jeg har en muret (leca) garage, der skal have en tur til sommer. Så jeg er i gang med planlægning og ideer.

Garagen er som sagt muret i Leca blokke og med eternit tag. Jeg skal have skiftet eternitpladerne på den ene side, mens den anden side er fin.

Jeg piller al beklædning ned og vil gerne have den isoleret og mangler ideer?

Jeg overvejer at beklæde med lægter, rockwool og så OSB. plader på væggene, men er meget åben for gode ideer?


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en udmærket plan. Men jeg ville nok skifte plader på begge sider, da merprisen er minimal. 

Du nævner ikke dampspærre og det behøver du heller ikke, da jeg antager at det kun lejlighedsvis opvarmes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville smide x-finer på i stedet for OSB, hvis det er vægge du skal hænge ting op i. Har selv OSB på væggene i min garage, og synes sgu det er noget hejs. Ellers kan du sætte en stribe krydsfiner i brysthøjde, og lade halvdelen mod gulv, hvor man normalt ikke hænger hylder og sådan, være OSB, for at spare penge.

Det er gode input. Jeg tænker at opvarme, så det skal helt sikkert dampspærre oven på rockwoolen

Også god pointe med osb pladerne og bære evne, jeg vil ikke risikere at væggene ikke kan holde overskabene og andet, så jeg vil overveje x-finer. Hvad tykkelse skal der til?

Gulvet er støbt, men jeg vil gerne isolere det også. Overvejer at lægge styrolit og så trægulv ovenpå. Nogen tanker?


 

Forstår jeg det rigtigt så er der beklædning på indervæggene. Hvis det er en garage i 20 cm leca skal der vel bare et nyt tag og nyt loft på. Så er det jo frostfrit allerede der. Til loft vil jeg beklæde med troltekt og bare pudsede vægge. Isolering i gulvet er kun noget ved hvis det skal være konstant opvarmet. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce

Jeg ville nok bruge 12 eller 15mm X-finer til vægge, og OSB til loft.

Fiahgt skrev den 31-12-2018 10:03:40

Forstår jeg det rigtigt så er der beklædning på indervæggene. Hvis det er en garage i 20 cm leca skal der vel bare et nyt tag og nyt loft på. Så er det jo frostfrit allerede der. Til loft vil jeg beklæde med troltekt og bare pudsede vægge. Isolering i gulvet er kun noget ved hvis det skal være konstant opvarmet. 

 Tak for input. Luca ydervæggen kun gildet og malet på inder og yderside, altså ingen egentlig beklædning.

Jeg tænker at trækker varme rør ind til et par radiatorer, da halmfyret står få meter fra garagen, så jeg kan holde 10-15 grafer om vinteren. 


 

Jeg har også en anden mulighed, jeg kan se et andet projekt på siden, hvor der er etableret værksted i en lade bygning. Jeg har en lade på 918 kvm. uden gulv eller isolering. Laden er lavet med stål spær, stålplader og eternit tag. Der er 2 store hejse porte, een i hver ende.


 

Det kunne også være en mulighed. Afhængigt af hvad du har brug for, så kan du jo lave en "bygning i bygning", med et mindre isoleret rum bygget af lægter, og med et hævet gulv og isolerede vægge, og så bruge resten af laden som opbevaring. At isolere en hel lade er jo noget af et projekt, men at lave et 5x6 meter isoleret rum er jo ikke specielt bøvlet.

Ja, det var også den tanke jeg havde. Jeg skal primært bruge værkstedet til hobby arbejde, primært i træ.

Jeg er mega meget i tvivl om det skal være en løsning i garagen, der er tættere på også eller om jeg skal bygge en værksted i laden, som jo nok er den nemmeste løsning.


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også