Renovering af Garage

Jeg har en muret (leca) garage, der skal have en tur til sommer. Så jeg er i gang med planlægning og ideer.

Garagen er som sagt muret i Leca blokke og med eternit tag. Jeg skal have skiftet eternitpladerne på den ene side, mens den anden side er fin.

Jeg piller al beklædning ned og vil gerne have den isoleret og mangler ideer?

Jeg overvejer at beklæde med lægter, rockwool og så OSB. plader på væggene, men er meget åben for gode ideer?


 

Jeg har en muret (leca) garage, der skal have en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Afhængigt af hvor tæt laden er på, så havde jeg helt sikkert bygget den i laden. Et hævet gulv med 200mm styropor under, x-finergulv og vægge, og 300mm isolering i vægge, og 400 i loftet, og så en billig varmepumpe til at holde det frostfrit. Det gode ved varmepumpen er også, at når man så vil i værkstedet, så tager det ikke meget mere end en halv times tid inden temperaturen er banket godt deropaf. Ved at bygge værkstedet selv i laden, så kan du jo også helt selv være herre over udsugning til træstøv osv.

Og når du bare skal bruge det til træarbejde, så er det jo ikke noget problem at lave et hævet gulv. Det var noget andet hvis du regnede med at skulle køre vognparken derind. Jeg ville nok kigge på nogle tegninger til at bygge en hævet træterasse, og så bare smide vægge og loftp å sådan en fætter. Og vær opmærksom på at få en dampspærre med i konstruktionen, hvis den skal være opvarmet året rundt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også