Fryser i fyrrum

Muligvis et dumt spørgsmål, men jeg tager chancen   

Kan det lade sig gøre? Her tænker jeg specifikt på ventilationen, som jo i et fyrrum typisk er meget begrænset. Vi har et lille hul fra fyrrum til krybekælderen hvor der er ført slanger til bl.a. gulvvarme, men jeg har svært ved at afgøre om dette ventilerer rummet nok til, at der kan stå en fryser derinde. Det skal siges der slet ingen anden form for ventilation er i rummet. Hvis muligheden findes er der en måde at måle ventilationen på om den er tilstrækkelig? 

Tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da vist temperaturen i dit fyrrum der kan blive et problem. Hvis der er 25-30o i fyrrummet koster det altså nogle penge at fryse ned til -18o

Der er rigtig mange der har fryseren stående i f.eks. køkken med ca. 21o, så forskellen er vel ikke så stor.

Søren O

Hvor varmt er der dagligt i dit fyrrum? Det bliver hovedproblemet.

Jeg synes at det lyder som et problem at der ikke er mere ventilation til fyret. Både et pillefyr og et oliefyr bruger rigtig meget luft når det køre. Jeg vil mene  min 15x15 cm åbning som friskluftindtag. Fryseren skal jo bare kunne ventilere frit på bagsiden. Man kan få forskellige frysere alt efter om der bliver ned til +16 eller helt til +10. det er noget med at olien i kompresseren bliver for tyk hvis det står for koldt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Temperaturen ligger på lige nu på 17 grader. Men det lyder til, at det ikke burde være et problem så.

@kovas Der er et naturgasfyr derinde, det fik jeg ikke lige skrevet, men forholdende burde være ok.

Tak for besvarelserne!

Og gasfyr har ofte indsugning igennem samme rør som afgangs luft. Fryser kræver ikke ventilation.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis