Gipsplader på vægge?

Hej derude :)
Jeg og fruen har købt et hus vi er i fuld gang med at renovere og nu er vi så stødt ind i en udfordring hvor jeg leder efter lidt vejledning.

Vi har mange vægge der er meget ujævne og ville kræve et stort puds arbejde at få pæne igen.
Derfor vil vi gerne montere gipsplader på alle vægene - spørgsmålet er så om det er usundt på husets ydervægge?
gipspladerne skal monteres direkte på mure og huset er et fuldmuret 50´er hus med mursten på begge sider og der bliver lavet hulmurs isolering.

På forhånd tak for hjælpen. 

Mvh. Thomas 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Gipsplader direkte på ujævne vægge er ikke en vidunder metode. De vil jo også blive ujævne. Der kan naturligvis laves forskalling som rettes og efter snor eller laser. Men det giver ikke mindre arbejde end pudsning af væggene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hej ...........................og velkommen i dette forum ..........

nu er spørgsmålet jo hvorfor og hvordan væggene er skæve ,   er der huller og hakker,  måske efter en lidt hårdhændet fjernelse af tapet/ væv / vægbeklædning . eller er de direkte skæve hvis man holder en 2 meter retskinne på .........

man kan ikke rette ret meget op bare ved at montere gipsplader direkte på væggen , og du skal huske på at der er en masse spartelarbejde ved gipsplader også ...............



....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

hej begge

Først og fremmest fik jeg vidst formuleret mig lidt forkert, der er flere steder hvor der igennem tiden har været sætninger og dermed løst / porrøst pus(ingen knækkede sten inde bagved), derudover har jeg fjernet vægklinker i køkkenet og fræset riller til el kabler i hele huset - men tak for svar

-jeg har valgt ikke at sætte gipsplader op, og i stedet filtse væggene. Når først jeg kom igang med det gik det ret stærkt  

Der var ikke langt fra tanke til handling. Det vil du / i blive glade for. Godt nytår.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også