Ny overflade på gasbetonvæg

Hej Folkens

Jeg skal have genoprettet denne væg. Hvad syntes I?

Det er en indvendig væg på et børneværelse med badeværelse på den anden side. Væggen er helt tør og uden fugtskader.

Det jeg tænker er en omgang Weber Multi 280 med armeringsnet, (behøver jeg nettet?) fuldspartles og filses til en pæn overflade der så skal filt på.

Er det helt hen i vejret?

Den anden væg under vinduet havde jeg tænkt mig at beklæde med gipsplader.

Thomas


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge fliseklæber ovenpå gasbeton i stedet for Weber multi 280. Det er jeg blevet tilrådet at to forskellige murer pga bedre tilhæftning og det har virket fint. Ellers har jeg brugt din opskrift med armeringsnet (for at modvirke revner), spartel og filt. Med godt resultat.


Hvorfor ikke bare pudse væggen under vinduet og spartle og filte?

Filsning ( nogen kaldet vandskuring) er en slutbehandling før maling, og det skal ikke have filt på bagefter. Skal der filt på er det ok med spartling eller finpuds.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Vil det så sige at man kunne bruge fliseklæber i stedet for Multi 280 og så slippe for det dyre armeringsnet?

Jeg mener ikke du behøver armeringsnet når der er tale om blokke der er limet sammen. De har ikke tendens til revnedannelser. Det var værre med gasbeton plader i hele rummets højde ( siporex ) vægge. Fliseklæber smøres på væggen med murerkost og der bruges almindelig bakke mørtel med lidt cement ( 12:1 ) i til pudslaget. Det pudses op samme dag som væggen er kostet til med fliseklæb altså vådt i vådt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Fantastisk Erik! Det virker som fremgangsmåden.

Tak for hjælpen begge to!

Thomas

At sige at blokke der er limet sammen, ikke har tendens til revnedannelse, er vist ikke helt rigtigt. De har netop tendens til at revne! 

Køb du noget armeringsnet og få op - du vil græde dig selv i søvn over hvis det revnede om et par år.


Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også