Vaskemaskine mile

Håber nogen kan hjælpe os!

Vores Miele vaskemaskine svigter. Jeg har skilt den ad og det ser ud som om der er noget med den inderste tromle. Når vasketøjet rammer samme punkt i tromlen, ser det ud som om den synker voldsomt ned, nærmest som om den mangler støtte. Umiddelbart ser både fjedre og støddæmpere fine og intakte ud.

Nogle ideer og om det kan fikses selv?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ydertromlen (karret ) hænger i fjedre og støddæmper. Indertromlen hænger i 2 lejer bag på maskinen. Hvis den har lydt som et tog i lang tid og derefter synker ned, så er det disse lejer der er gået.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er en større operation. Men det er lidt afhængig af hvordan det er monteret. Du skl bruge et lejesæt som består af 2 lejer og en pakdåse. Det er i første omgang sikkert den der er blevet utæt og så er der kommet vand ud i lejet. Prøv at tage et billede bagfra når du har fået bagbeklædning af. Og / eller kom med den exakte type på maskinen.

Her er en youtube video 1 ud af 2 Jeg ved ikke om det præcis er på en miele


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har fået tromlen ud, men det er ikke lejerne der er gået i stykker. Det er støbejren el. aluminium på bagsiden af indertromlen der ser ud til at være brækket😩

Ja det ser jo værre ud. Miele er ellers kendt for god kvalitet men om det kan betale sig at skifte den er et spørgsmål. Skulle du vælge den løsning så skift alligevel tætningsring (pakdåse ) og måske også lejer samtidig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ok det var også planen, ved du hvor jeg kan købe en ny tromel?? 

Det kan alså ikke betale sig at reperere på en så gammel vaskemaskine................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Prøv da "netto-parts" om hvad prisen er for stumpen. Hvis det er et rent brud kan det måske også svejses.


Søren O

Nettoparts er et bud, Skiftselv.dk er et bud, Brøndum elektro i Viborg er min leverandør, men der er flere hvis du googler på hvidevare reservedele. Jeg har dog aldrig købt en tromle, så i stedet for at lede på nettet ville jeg ringe til firmaet når det bliver hverdag. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis