Bærende skillevæg

Hej


Jeg står og skal til at rive noget af en ydervæg ned, da jeg skal have bygget en vinkel på huset. I den sammenhæng skal jeg have lavet en skillevæg ca 50-70 cm længere inde i huset, som skal bærer de eksisterende spær, indtil vi får bygge til og lavet nye spær ind i de gamle.


Spørgsmålet er så hvordan jeg laver denne væg. Selv opbygningen er jeg med på, med 2x4 regler pr 60 og isolering imellem osv. Men ren tekniske med top og bund reglen, hvordan gør man så det kommer helt i spænd og spærene ikke begynder at “synke”.???   Sætter man barer kiler ind eller skal man været meget meget meget nødagtig med at skærer til??

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er tale om en midlertidig bærende skillevæg, laver du den som du beskriver, med den forskel at du i stedet for en reglar på fladen foroven skærer ud til en 45 x 195 reglar der skal ligge på højkant, som en bærende rem, og så kan du klodse dine spær op på den med kiler eller opklodsninger, som det nu passer bedst.

Vær dog sikker på at dit gulv kan bære trykket (et støbt terrændæk burde være OK).   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis