reparation ved dør

Efter at have afmonteret gerigterne i forbindelse med renovering, har jeg opdaget dette her flere steder i vores hus. Jeg har forsøgt at lappe det med noget mørtel, men det holdt kun til der var gennemtræk en enkelt gang. Det er et hus fra 69, og de vægge dørene sidder i er af gasbeton.

Jeg overvejer at skrue nye karmskruer i, og så skære de gamle søm over med en vinkelsliber. Er det den bedste løsning, eller har I et andet forslag?

Billede:

https://photos.app.goo.gl/z4z4reD8jomR3Huu6

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville give det noget fliseklæber og efterfølgende spartle det pænt med sandspartel. 

Er det meget porøst kan du måske armere med nogle karmskruer først. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Fyld evt ud med PU skum mellem karm/væg og så i med nogle flere karmskruer (dørkarmen er jo nem at male om).

Husk at fastholde karmen med kiler/tværlister, mens PU skummet ekspanderer (husk forvanding med forstøversprøjte).

Din reparation ser ud til at have for svag vedhæftning (start med forvanding + fliseklæb)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for jeres svar. Det vil jeg gøre!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også