Gode råd til undergulv søges

Jeg søger et godt råd til en undergulv konstruktion.

Til min Kbh lejlighed har jeg købt et lækkert 21 mm egeplankegulv (240 cm). 

Jeg er ved at fjerne mit gamle nedbrudte parketgulv. På tegningerne var der et fint (ikke særlig godt beskrevet) planke lag under. Nu er jeg kommet ned og opdager at der ligger stålbjælker med ca 80 cm afstand. I-jern. Mellem dem er der (beskrevet nedefra) nogle ret spinkle forskalningsbrædder som underboens loft hænger i. Ovenpå nogle porøse murstensagtige sten. Oven på dem noget fint hvidt støvet sand med kapsler og skruer og andet godt skidt. Det er noget noget brændhæmmende. Så er der 5-7 cm hulrum. Parketgulv et ligger og gynger lystigt på noget bjælkeagtigt tømmer der siges om er lagt ind i I-stålets hulrum og på siden og rager 10 mm op over stålet.

Hvordan laver jeg et stift undergulv til mine egeplanker?

Løsning 1:

Kan jeg 'slippe' afsted med et tryk x-finer samlet uden flyver stød, men med spænd på 80 cm. Så en klik måtte og et svømmende, limet plankegulve? (Det vil være dejligt nemt og jeg skal 'kun' fjerne 2 cm af min hoveddør).

Løsning 2:

Plader er ikke nok. Jeg lægger kerto strøer på tværs af stålet .med ca 40 cm afstand. Laver et snit i dem, så de er ca 20 mm tykke over stålet. Skruer så gulvet fast i strør (Skal stadig skære i hoveddør og er bange for om det bliver dødt og fast over stålet)

Løsning 3:

Graver sand og sten ud. Laver rigtige spær midt imellem stål. Efterisolering med batts. Skruer gulv på. (Den laveste konstruktion, men også en kæmpe, svinende opgave). 

Hvad vil i fagfolk gøre?

Vh Morten
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere